Trophy Startet 23.April.2005 Del på Facebook Startet 23.April.2005 Siden jeg holder på å skifte til dieselmotor og har tenkt å bruke cobra drevet, så lurer jeg på om noen andre har gjort det samme. Noen sier at det er døden for bensin drevet. Jeg har snakket med forhandler som sier at hvis jeg ikke belaster/kjører motoren på max dreiemoment for mye og ikke øker propellstørrelsen noe særlig så skulle det gå bra Dieselmotoren er på 190 hk mens bensinmotoren var på 260 hk. Er på utkikk etter brukt SX drev, som er et ombygd cobra og passer rett på transom'n min Håper dere kan komme med noen erfaringer/inspill. Nå må jeg dra og polere båt Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 23.April.2005 Del på Facebook Svart 23.April.2005 Kjører Mercruisr Bravo Three på min 7,3 turbo diesel. 270 hk. over 800 Nm i dreiemoment.. Tar det kuligt.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 23.April.2005 Del på Facebook Svart 23.April.2005 Jeg har tenkt litt på det samme, men finner ut at dieselmotor er for dyrt... Hvertfall på min Bayliner 2150, som går forholdsvis rimelig med V8. Det største problemet jeg ser ved diesel på Cobra er senking av turtall ved giring. Originalt klipper en bryter tenninga på halve V8'n ved girskifte, for å få ned turtallet. Turtall rundt 400rpm, med andre ord. Hvordan håndteres dette på diesel, som jo har et mye større dreiemoment på tomgang enn en bensinmotor? Det vil nok rape og røyne på ved giring. Cobra er tross alt et spinklere drev enn Bravo, heller mer sammenlignbart med Alpha. Jeg har notert at Mercruiser ikke tilbyr dieselpakker med Alpha, annet enn 1,7-litern... Kan noen forklare for oss spekulanter hvordan giring skjer med diesel på Bravo? Er det en clutch som tar opp momentet, eller er det noe annet lurt? Håper du deler dine erfaringer med oss etterhvert, og lykke til! Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 23.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2005 Kan opplyse at motoren som er en GM 6,5 liter har max turtall 4200 omdr, men det tåler den bare 5 minutter Tror jeg kan marsje på 3600-3800 og det er nesten det samme som på bensinmotoren, men jeg må vel prøve meg fram og øke propellstørrelsen litt Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.