Jankar Startet 15.September.2014 Link til dette innlegget Startet 15.September.2014 jeg har disse http://www.maritim.no/hella-lanterne-12m-styrbord-hvit-led på båten, og det er tydligvis dårlig kontakt på babord side, da den blinker og kommer og går som den vil, men for det meste ikke lyser i det hele tatt. noen som vet hvordan disse er festet? finner ikke noe skruer eller noe da jeg tar av plastdekslet forann. Sitér dette innlegget Link to post
Jankar Svart 15.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Ingen som har slike? Sitér dette innlegget Link to post
haraldk Svart 15.September.2014 Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Byttet slike lanterner 2 ganger i 2007 og 2008, produksjonsfeil fra Hella: Mener å huske at de satt bare med en slags styrepinne ut bak og at sikaflex var det egentlige festematerialet, men hvis du allikevel skal bytte til nye vil du vel se patentet på den ny-innkjøpte.. Hvis du forsøker deg med noe skarpt bak for å løsne sikaen, så pass på ledningene, de ligger helt åpne uten noen ekstra strømpe rundt. Harald Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 15.September.2014 Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 (redigert) Hadde den typen. Måtte bytte de til ny type. Plastdekslet må av, men husker ikke hvordan det var festet. En eller annen form for snepplås. Selve lanternen er festet med en skrue. Lanternen er levert som forseglet enhet med ledninger som er skjøtet. Mitt problem var at det ble vann/kondens bak glasset. Mine så ut som på bildet til haraldk. Satt med skrue i ekspanderende plugg. Redigert 15.September.2014 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Jankar Svart 15.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 (redigert) Jeg har litt kondens i glasset, men den på styrbord side fungerer perfekt, babord kommer og går, så hadde håpet jeg kunne ta denbut og evt se hvor det var dårlig kontakt, og ordne dette. Men redd for å bare nappe til Er den skruen til selve lanternen jeg ikke finner, plastdekselet fikk jeg av... Redigert 15.September.2014 av Jankar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 15.September.2014 Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Mener skruen satt under en tapebit midt på og ikke så langt bak glasset. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Jankar Svart 15.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Da sitter den vel bak den sorte gummi biten der da, midt på rett bak glasset Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 15.September.2014 Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Ja stemmer. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
larss Svart 15.September.2014 Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Hei Bruker tråden din til å spørre om det er noe vits i å montere slike lanterner ? Ser ut til at det er flere som har måtte bytte dem pga vann/kondens? Noen meninger om dette... larss Sitér dette innlegget Link to post
Jankar Svart 15.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Jeg har som du skjønner slike, som er 3 år gamle. det er kondens på glasset i dem, men den på styrbord lyser som ett uvær den, 2 nm skal den vel lyse, men og montere de som en erstatning for noen andre er kanskje ikke noe vits, du kjøper jo lanterner med kondens m.a.o siden det er dårlig kontakt i min, mest sansynlig i nærheten av lanternen, kan dette fikses, eller er disse så sammensatte at jeg ikke kommer til der de er loddet fast og kan fikse dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.