Jump to content

hvordan demontere hella led lanterne

Jankar

Recommended Posts

Byttet slike lanterner 2 ganger i 2007 og 2008, produksjonsfeil fra Hella:

bilde

Mener å huske at de satt bare med en slags styrepinne ut bak og at sikaflex var det egentlige festematerialet, men hvis du allikevel skal bytte til nye vil du vel se patentet på den ny-innkjøpte..

Hvis du forsøker deg med noe skarpt bak for å løsne sikaen, så pass på ledningene, de ligger helt åpne uten noen ekstra strømpe rundt.

Harald

Hadde den typen. Måtte bytte de til ny type. Plastdekslet må av, men husker ikke hvordan det var festet. En eller annen form for snepplås. Selve lanternen er festet med en skrue. Lanternen er levert som forseglet enhet med ledninger som er skjøtet. Mitt problem var at det ble vann/kondens bak glasset.

Mine så ut som på bildet til haraldk. Satt med skrue i ekspanderende plugg.

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Jeg har litt kondens i glasset, men den på styrbord side fungerer perfekt, babord kommer og går, så hadde håpet jeg kunne ta denbut og evt se hvor det var dårlig kontakt, og ordne dette. Men redd for å bare nappe til

Er den skruen til selve lanternen jeg ikke finner, plastdekselet fikk jeg av...

Redigert av Jankar (see edit history)

Jeg har som du skjønner slike, som er 3 år gamle. det er kondens på glasset i dem, men den på styrbord lyser som ett uvær den, 2 nm skal den vel lyse, men og montere de som en erstatning for noen andre er kanskje ikke noe vits, du kjøper jo lanterner med kondens m.a.o

siden det er dårlig kontakt i min, mest sansynlig i nærheten av lanternen, kan dette fikses, eller er disse så sammensatte at jeg ikke kommer til der de er loddet fast og kan fikse dette?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...