Jump to content

Hva svekker rustbeskyttelsen i frostvæske? Bruk? Alder?

nordan family 27

Recommended Posts

Holder på å skifte frostvæske på motorene . VP mekanikeren som gjorde dette sist sa det var 5 års intervall på den grønne væsker - ser av diverse tråder her at mange mener det er to års intervaller. Men er det bruk eller alder som svekker egenskapene? Har et par kanner med ubrukt grønn væske stående og lurer på om jeg skal ha det på eller om den er utgått på dato.

NilsPils: ja jeg bruker Volvo original. Vet ikke om det er nødvendig, men det ble fra noen påstått at de inneholder en litt annen sammensetning ett enkelte billige - som visstnok kan gi en eller annen avleiringstype på ferskvannssiden (silikater??). Men om det stemmer har jeg ikke peiling på - men tenkte å fortsette med original væske siden det er det som har vært på dem tidligere. I forhold til andre motordeler og vedlikeholdsdeler finnes det andre ting som frustrerer meg mer enn utgiftene til kjølevæske hvert 5. år

Jeg antar at dersom man ønsker å beholde garanti etc på en splitter ny, kraftig og dyr motor, så er 830 kroner en forholdsvis liten slump med penger ;)

Som om volvo skulle sagt det selv! Men det ville være ulovlig monopolvirksomhet.

Jeg har ingen volvo motor av nyere dato, men er temmelig sikker på at Volvo oppgir spesifikasjonene på riktig frostvæske som du da kan kjøpe hvor du vil.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...