Jump to content

Hva har du med deg?


Onsing

Recommended Posts

Selv om jeg er fersking selv, drister jeg meg til og svare. Jeg har med:

 

Vann (frostvæske) og olje (motor og styring), for etterfylling.

Reservekanne med bensin.

Brannslukningsapparat er en selvfølge. Et håndapparat og dobbelt temperaturstyrt i motorrom/ ved bensintank.

Reserve eksosslanger, slangeklemmer og kjøleslanger.

Verktøysett med både tommer og mm, samt skrutrekkere, tenger, osv.

Impeller, dynamoreim og tennplugger. To reserve pluggledninger ligger også i samme skuffa.

Redningsvester til hele familien, pluss to ekstra.

Gummibåt og hurtigkompressor, samt dobbeltvirkende manuell pumpe.

Jotron xenon vanntett nødblinker, sees på flere kilometers hold om man ligger i vannet også. Batterier sjekkes to ganger i året.

Søkelampe 55W for 12V. Ekstra pære ligger i sikringsboksen.

Noen løpemeter ledning og et utvalg kabelsko for direktekobling av utstyr.

Ekstra sikringer.

 

Og om tekniske problemer ikke kan fikses på stedet, har jeg med:

 

Nødmotor og brakett, samt mobiltelefon. Totaktsolje til nødmotor, i fall lengre transportetapper på nødmotor. Nødmotor passer på gummibåten også.

 

Skulle selvfølgelig hatt VHF, men med 98% av kjøringa inni Trondheimsfjorden eller i Trondheimsleia er det faktisk veldig få steder GSM ikke fungerer. Likevel, VHF må det bli før eller senere. Kanskje jeg når opp i slagord-konkurransen...?

 

Jeg bytta coil i fjor, samtidig som fordelerlokk og rotor ble inspisert til å omtrent ikke ha synlig slitasje. Stiftløs tenning, selvfølgelig. Ekstra coil, rotor og lokk bør man vel likevel kanskje ta med?

 

Det er sikkert en del jeg ikke kommer på i farta. Håper noen gjør meg oppmerksom på alvorlige brister i utstyrslista...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Selv om jeg er fersking selv, drister jeg meg til og svare. Jeg har med:

 

Vann (frostvæske) og olje (motor og styring), for etterfylling.

Reservekanne med bensin.

Brannslukningsapparat er en selvfølge. Et håndapparat og dobbelt temperaturstyrt i motorrom/ ved bensintank.

Reserve eksosslanger, slangeklemmer og kjøleslanger.

Verktøysett med både tommer og mm, samt skrutrekkere, tenger, osv.

Impeller, dynamoreim og tennplugger. To reserve pluggledninger ligger også i samme skuffa.

Redningsvester til hele familien, pluss to ekstra.

Gummibåt og hurtigkompressor, samt dobbeltvirkende manuell pumpe.

Jotron xenon vanntett nødblinker, sees på flere kilometers hold om man ligger i vannet også. Batterier sjekkes to ganger i året.

Søkelampe 55W for 12V. Ekstra pære ligger i sikringsboksen.

Noen løpemeter ledning og et utvalg kabelsko for direktekobling av utstyr.

Ekstra sikringer.

 

Og om tekniske problemer ikke kan fikses på stedet, har jeg med:

 

Nødmotor og brakett, samt mobiltelefon. Totaktsolje til nødmotor, i fall lengre transportetapper på nødmotor. Nødmotor passer på gummibåten også.

 

Skulle selvfølgelig hatt VHF, men med 98% av kjøringa inni Trondheimsfjorden eller i Trondheimsleia er det faktisk veldig få steder GSM ikke fungerer. Likevel, VHF må det bli før eller senere. Kanskje jeg når opp i slagord-konkurransen...?

 

Jeg bytta coil i fjor, samtidig som fordelerlokk og rotor ble inspisert til å omtrent ikke ha synlig slitasje. Stiftløs tenning, selvfølgelig. Ekstra coil, rotor og lokk bør man vel likevel kanskje ta med?

 

Det er sikkert en del jeg ikke kommer på i farta. Håper noen gjør meg oppmerksom på alvorlige brister i utstyrslista...

<{POST_SNAPBACK}>

Har du plass til folk og bagasje nå da??? "Spøkefult" :lol:

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Har du plass til folk og bagasje nå da???

Intet av det jeg har nevnt opptar plass for verken meg eller familien. Det er bra med gjemte rom i en Bayliner på 22 fot. Alt sammen ligger under puter eller dørk (nødmotor også...) eller skap og hyller. Noen originale, andre selvlagede.

 

Uten at jeg fant det nødvendig å nevne i forrige innlegg, har jeg i tillegg en 70 liters fiskestamp, klepp, 7 fiskestenger og en nødrasjon bestående av 2 bokser pils og ei kvart konjakkflaske ombord til enhver tid... Uten at det er i veien for noen. :cheers:

 

Fibertape glemte jeg i sted. Veldig kjekt å ha!

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Intet av det jeg har nevnt opptar plass for verken meg eller familien. Det er bra med gjemte rom i en Bayliner på 22 fot. Alt sammen ligger under puter eller dørk (nødmotor også...) eller skap og hyller. Noen originale, andre selvlagede.

 

Uten at jeg fant det nødvendig å nevne i forrige innlegg, har jeg i tillegg en 70 liters fiskestamp, klepp, 7 fiskestenger og en nødrasjon bestående av 2 bokser pils og ei kvart konjakkflaske ombord til enhver tid... Uten at det er i veien for noen. :cheers:

 

Fibertape glemte jeg i sted. Veldig kjekt å ha!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er faktisk dumt i min båt , at der er egentlig dårlig med stueplass. Har en del plass inne i cabinen men da må alt flyttes og løftes på.. Nedi benker og greier .

 

Husk at eg bare spøkte og ville ikke være uhøflig eller flåsete på noen måte med deg.. :wink:

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Jada, jeg tok hintet. :seeya:

 

Det eneste jeg føler er i veien, er faktisk kalesjen når den er demontert. Den blir lagt uti sida inni kabinen, men må flyttes litt hit og dit til tider.... Enkelte legger igjen kalesjen på kaia, og det er jo et alternativ på kortere turer.

 

Men på Strindfjorden drar man ikke langt uten å ta med kalesje, såpass visste jeg før jeg kjøpte båten!

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Min kalesje legger eg sammen som en slags targa bøyle. MEN den siste delen legst bak må eg legge igjen , men det er jo selv lens dekk så det går.. Det er bare dei siste 1,2 m som er kalesjeløs..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Nødproviant!! Ymse utvalg av hermetikk, brus, pils og vann på flasker. I tilfelle man blir værfast eller andre uforutsette hendelser! :cheers:

En gang hadde vi handlet inn koteletter, dro på fjorden og fant overnattingsplass og satte igang å grille. Stoooor skuffelse da vi oppdaget at kjøttet var fordervet, veldig lettet over at vi hadde ChilliConCarne på boks blandt "nødprovianten"! :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...