knudar Startet 15.September.2014 Link til dette innlegget Startet 15.September.2014 Hei. I forbindelse med at jeg prøver å finne meg en ny propell på Joda'en min, lurer jeg på om noen er kjent med Newage Coventry gear. Dette står på en BMC 1.5, og på platen står det ett serienummer, masse om oljetyper og med små skrift M1 427A. Jeg lurer på utvekslinga her, for å kunne regne ut stigning og diameter på propell. Noen som har en idé? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.September.2014 Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Det er en PRM girkasse, så er spørsmålet hvilken PRM girkasse? BMC1500 kom ofte med PRM 100, og den er normalt 1:1, men det kan også være en annen modell, numrene du har oppgitt sier ikke meg noe, men kanskje noen andre vet. Så vidt jeg husker kom PRM så å si nesten utelukkende med tre utvekslinger 1:1, 1.96:1 og 2.94:1, slik at det du egentlig må gjøre er å rotere motoren din og se hvor mange runder det tar før propellakselen har gått en runde, og det vil da altså gå cirka 1, 2 eller 3 runder, og da vet du hvilken utveksling du har. Sitér dette innlegget Link to post
knudar Svart 16.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Hei. Da fikk jeg svar hos PRM Newage. De to første sifferene i serienummeret var drevinga. Hos meg startet SN med 21, altså 2:1 PRM140 og gearet var forøvrig ifra 77 :-P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.