Mouche Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Hva er problemet, jeg har desverre ikke fattet poenget? Problemet er at din motor har noe som motorer av andre merker ikke har. Alle motorer jeg har hatt fra OMC (Johnson/Evinrude) har hatt en slik trailerhitch mens min Suzuki motor som jeg nå har ikke har det. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
MaSa Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 100 -200 000 knm i året? Vi har 6 polarcirkeler. 4 PE båter og ett lite antall med andre småbåter som fraktes daglig rundt i hele landet på jobber vi utfører så det blir rimelig mange km vi frakter båter på henger gjennom ett år. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
John_Kr Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Problemet er at din motor har noe som motorer av andre merker ikke har. Alle motorer jeg har hatt fra OMC (Johnson/Evinrude) har hatt en slik trailerhitch mens min Suzuki motor som jeg nå har ikke har det. Ååå, da forstår jeg. Jeg trudde at alle motorer har denne greia. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
fs Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Det er en solid krok/spak på min Optimax 115. Mener dere at denne ikke bør brukes under transport? Hva er alternativt poenget med denne dersom den ikke er anbefalt brukt til dette formålet? Mht advarsler i manual, så vil jeg tro at dette koker ned til produsents ansvarsbeskrivelse ift. ekstrempåkjenning ved "rally over farttsdumper" hull i veien etc. Vil jo virkelig tro at dette er et ikke-problem ved normal/forsiktig kjøring. Er det noen her som kjenner til tilfeller hvor motoren har falt ned ved normal kjøring? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Tilt-støtten er beregnet for bruk ved f.eks hvis motoren blir liggende i lengere perioder opptiltet på vann, og ikke brukes. Er vel for å avlaste tilt/motor etc. Står ettertrykkelig i brukermanualer at denne støtten ikke skal brukes som motorstøtte under transport på henger/vei. Men om dette er noe som blir etterfulgt i det daglige, av brukerne, det er jo en annen sak. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Er nok forskjellige løsninger ang disse avlastnings støttene fra produsent til produsent. Kjørte selv med både Suzuki og Yamaha på henger, og kan ikke erindre at det var noe problem å bruke denne støtten under transport på henger.. Vist en er redd støtten skal sprette ut, er det vel en smal sak å sørge for at støtten blir surret så den ikke har mulighet for å sprette ut ved kjøring... Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 21.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Er det ikke også på grunn av at det blir for stort moment når motoren er tiltet helt ut, slik at det kan bli for stor belastning på akterspeilet? Har ikke funnet noen god løsning for plank som støtte på Yamaha, så gode forslag mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 27.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Hva med noe slikt? Klarer ikke å rikke den av flekken, men må sikre den med et eller annet før kjøring likevel i tilfelle tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Eller noe slikt Ser jeg bruker 2x4" med DF115 og da må det være på 175 hestern jeg bruker 2x6" Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Fester dere 2x4" med noe eller ligger den bare i klem? Kan den ikke falle av dersom påhengsen beveger seg i en hump? Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Prøvde patenten med bildet jeg postet ovenfor uten suksess.. Festet heldigvis med stropp, for den hoppet av i humper selv om den stod helt i spenn. Ser ikke ut til at dette er så enkelt å få til på Yamaha påhengere? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Fester dere 2x4" med noe eller ligger den bare i klem? Kan den ikke falle av dersom påhengsen beveger seg i en hump? Hvis du kjører så fort i humpene så kan det nok være andre ting som også får seg en kilevink! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
larsen2000 Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Småristing blir det selv på E18 - helt uungåelig.. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Jeg har kjørt fra Gudbrandsdalen til Blekinge ved Østersjøen uten at 2x4" har flyttet på seg. Jeg har også kjørt på mye svært dårlige fylkesveger på Østlandet og også på Mørekysten uten problemer. Fungerer uten påroblemer på Suzuki. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Veldig forskjell på motorstammen på de ulike påhengerne. Flere typer har egnede "haker" på stammen som holder planken fint på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Småristing blir det selv på E18 - helt uungåelig.. Har kjørt fra Oslo-området til Lillesand en rekke ganger med en slik 2 x 4 uten å ha opplevd dette som et problem så her tror jeg kanskje enkelte bør (re)vurdere sin kjørestil? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
abbor Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Prøvde patenten med bildet jeg postet ovenfor uten suksess.. Festet heldigvis med stropp, for den hoppet av i humper selv om den stod helt i spenn. Ser ikke ut til at dette er så enkelt å få til på Yamaha påhengere? Begynte med dette på en Yamaha F50. Det er jo mulig å ta ei stikksag og tilpasse en 2x4 eller 2x6" slik at den passer bedre til motorstammen og braketten. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 21.September.2022 Link til dette innlegget Svart 21.September.2022 (redigert) Man kan også kjøpe M-Y Wedge motor support. Men en 48x98 mellom motor og brakett er jo en del billigere da ;-) Redigert 21.September.2022 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.