Tegler Startet 17.September.2014 Link til dette innlegget Startet 17.September.2014 Har en skade fra jeg før jeg kjøpte båten jeg tenkte at jeg skulle fikse. Spørsmålet er om det holder med å legge på sikaflex og pusse eller om jeg må gjøre noe annet. Ser ut som forrige eier har prøvd å fikse dette og ikke helt lykkest med det. Skal og feste styrekonsollen på en plate og lime den tilbake i båten. Føler jeg må gjøre det sånn fordi det ikke ser ut som det er mye å skru i. Det lakk masse vann inn mellom skroget der konsollen sto. Sitér dette innlegget Link to post
Tegler Svart 17.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 Er det bare å fylle skruehullene med sikaflex? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.September.2014 Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 skaden frami benken, her ser det ut til at det er lagt på med sparkelmasse uten å gjøre skikkelig grunnarbeid. Ville slipt vekk sparkel + skadd laminat, for så å gjenoppbygd med polyester/glassfiber ta et søk her på f.eks feks reparasjon glassfiber, og du burde få fram endel tråder med gode tips Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Tegler Svart 17.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 (redigert) Takk, hadde et lite håp om å slippe unna på en forholdsvis enkel måte ved å bruke sikaflex. Skal søke på forumet om reparasjoner. Takk for svar Redigert 17.September.2014 av Tegler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.September.2014 Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 på sånne skader så anser jeg sika som nødrep men til å f.eks lime 2 flater sammen så funker det knall Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
nordan family 27 Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Styrekonsollen kan du vel feste med litt epoxy og noen lag med duk. Gjør du det inne i konsollen synes det ikke på utsiden heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.