Saphir Startet 17.September.2014 Link til dette innlegget Startet 17.September.2014 Vurderer omsider å venne tilbake til båtverdenen og har i den forbindelse sett på flere aktuelle båter. Har kommet til at Ibiza 25 Coupe/wiking 25 Coupe er en båt jeg tror oppfyller våre krav til båt. Problemet er at det ikke er mange av disse for salg og ingen i mitt nærområde. Så lurte rett og slett på om det er noen i Bergen eller omegn som har en slik båt det hadde vært mulig å få en liten omvisning i. Her er link til produsenten sine sider om båten: http://www.wikingboats.no/2.html Er også interessert i å høre om brukererfaring av denne båten også. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Har en del erfaring med denne. Stor og rommelig kabin med bra utsikt og forholdsvis stor uteplass. Veldig grei til fiske da man ser over hytta/ god oversikt i fra styrepos. ute. Soveplass og toalett kunne ha vært større, men i en båt er alt kompromisser. For øvrig lettdrevet og god i sjøen. Har ikke prøvd drevversjonen så skal ikke uttale meg om denne. Bakveggen kan åpnes helt opp og båten blir de som en vanlig HT båt. Motoren bør være 120 hk. Da marsjer man økonomisk på ca 16 knop. Max ca 21kn. Motorrommet er stort og oversiktlig, grei tilgang til servicepungter. Teakplater/ detaljer på bakveggen kan lekke. Burde vært alu overalt. Båten er for øvrig ingen stor 25". Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 18.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Takk for nyttig info hanto1, jeg har nok også tenkt at jeg vil ha en 120 HK i en slik båt. Har hørt noen snakke om at det var mye motorstøy i båten, kan du si noe om hvordan du opplevde støynivået i båten? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Noe støy var det, men ikke spesielt mye kontra andre sammenlignbare båter. Har båten en nyere 120 hk Yanmar ( ca 2008) så går disse betraktelig stillere enn de litt eldre. Støyisolering er noe man relativt enkelt kan ordne i ettertid om det er plagsomt. Sitér dette innlegget Link to post
belsby Svart 21.August.2015 Link til dette innlegget Svart 21.August.2015 Er produsenten "Dyvika Båtproduksjon AS konkurs" Ser de har hjemmside, men hverken telefon eller mail stemmer. http://www.wikingboats.no/ Evnt når var siste prod år for Wiking 25 Coupe? Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Er litt nysjerrig på denne båten selv så tillater meg å ta opp en gammel tråd. Ser siste regnskapsår var 2011 og at daglig leder tok ut full lønn i 2007 men betydelig mindre/ingenting senere - så det spørs hvor enkelt det er å finne en Wiking 25 som er nyere enn 2008 med mindre det er skiftet motor. Dersom Hanto1 fortsatt er på nett. Har du erfaring med tilsvarende store båter, eksempelvis Hansvik 700 / Tobias 23 - og tenker da hvordan denne båten er i forhold til disse? Følge du den trengte mye jobbing med trimplanene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.