Security Startet 17.September.2014 Del på Facebook Startet 17.September.2014 Har en nokså ny båt (1,5 år) med teakdekk. Har jevnlig vasket dekket med myk børste og grønnsåpe. Det har uansett kommet litt sorte prikker i teaken og valgte i dag å rense det. Fant ut at Seajet sin teak cleaner var den mildeste. Dette ga et meget bra resultat. Har nå også behandlet alt med Boracol og er spent på virkningen. Det store spørsmålet er om jeg bør ha noe over og i tilfelle hva? Olje dekket er helt uaktuelt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.September.2014 Del på Facebook Svart 17.September.2014 Boracol rett på bart dekk er rett resept. Det mildeste og mest effektive renseproduktet er vel M+7 fra TCnano Norge. Har god erfaring med dette. Ingen oxalsyre. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
NilsPils Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Jeg har problemer med å forstå slik behandling av teakdekk. Jeg skrubber på tvers av stavene med saltvann (sjøvann) en gang i året. Dekket holder seg da lyst og fint til neste gang. Et tekdekk skal ikke ha "jevnlig behandlig". Såpe, og spesielt teak-cleaner, er etter min mening både unødvendig og en grei måte å ødelegge dekket på, særlig dersom det gjøres ofte. Desverre ser jeg stadig teakdekk som er nedslitt av unødvendig behandling. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.