Jump to content

Banket opp av båteier i Kristiansand

Roger og Olina

Recommended Posts

Hvis jeg hadde havnet i den situasjonen, så hadde jeg nok reagert rimelig ampert jeg og. (uten at det nødvendigvis betyr at jeg hadde gjort "rett" i det da...) Men med tanke på at for mange av oss så er båten vår kjæreste eiendel, så er reaksjonen fullt forståelig.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Skremmende men selvsagt ikke overraskende å se at selvtektskameratene her er enige om at det var rett å banke disse opp.. :nonod:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Undommene hadde vel ingen lovlige ærender I en fremmed båt, så hvorfor tar politiet på de med silkehansker. Men selvtekt er ulovlig ved norsk lov, så jeg ville ikke ha banket noen, uten at det var I selvforsvar. Men det som overrasker meg stort er at operasjonsleder beskriver hendelsen som at man har rotet seg opp I en båt, nærmest som et uhell. Er det da greit å rote seg inn I et hus eller rote seg inn I nesten kriminelle handlinger, uten konsekvenser? Det var jo godt at politiet kjørte de til legevakten og fikk orientert de om at de burde anmelde forholdet :blush:

Helt enig med deg der JRK. Det virker nesten som om politiet pakker dette inn i bomull. Det er så mye innbrudd i båter og det kan nok tippe for mange av oss om en finner to ungdommer i båten.

Jeg selv, har hatt uvedkommende i båten ved tre anledninger. Men når de så at det var alarm, så gikk de ikke videre. Jeg hadde blitt rimelig forbannet om jeg hadde tatt de på fersken.

I tillegg så hadde jeg blitt RIMELIG frustrert over politiet om de hadde omtalt det på samme måte.

Mvh

Roger

Men for pokker, trenger man seg inn på en annens manns eiendom så må man da vel regne med å få seg en på trynet? Jeg hadde gjort akkurat det samme. Det er jo bare barnemat i forhold til ett innbrudd som er en bevisst kriminell handling.

Det er helt normalt og naturlig å forsvare seg, sine og sitt. Som sagt, dette innbruddet blir uansett henlagt.

Men respekterer de som synes en heller skulle bedt dem hjem på en kaffekopp og "snakket" om saken.

Har du en link til de som mener dette i denne tråden?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Jeg leste også om dette i fevennen, men forstod det mer slik at studentene hadde slått seg ned i båten for å feste. Nå kjenner jeg ikke omstendighetene, og for all del, jeg ville nok blitt en smule sur og amper hvis jeg så dette. nå har jeg godt over 20 års kampsporterfaring bak meg, og vet med meg selv at det skulle mye til før jeg hadde jult noen opp. Dette blir vel litt situasjonsavhengig gjør det ikke? Synes det er vanskelig å sitte her og påstå at jeg ville gjort det ene eller det andre... Har full forståelse for at vedkommende tok litt tak i gutta, eller hva nå som skjedde, men om det er riktig.... vel, det er neppe nødverge det er snakk om her, så.....

Synes det er merkelig at artikkelen er vinklet som at det er båteier som er den kriminelle i saken.. Selv om selvtekt ikke er lov fikk pøblene som fortjent.

Alt er vist lov så lenge du er kriminell i Norge..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

I følge artikkelen:

Han trodde de to studentene var i ferd med å stjele båten, og banket dem derfor opp, forteller Andersen.

Hvis dette er riktig bør vedkommende sperres inne da han utgjør en fare for sine omgivelser.

Man kan ikke gå rundt å banke opp folk fordi man tror noe

Det å ta loven i egne hender slik som selvsektkameratene er mener er ok, er akkurat det samme IS driver i Irak og Syria, de tar også loven i egne hender, tiltaler, dømmer og straffer med fysisk vold..

Hvis dette er riktig bør vedkommende sperres inne da han utgjør en fare for sine omgivelser.

Man kan ikke gå rundt å banke opp folk fordi man tror noe

Dette er nok selvtektskameratene sterkt uenig i, de mener det er helt rett å banke opp noen så lenge man tror ..

Det er jo lite definert hva "banka opp" her består av. Om han har tatt de i nakken og kasta de i land vil enkelte påstå å være banket opp, i allefall om de slo seg samtidig. Og jeg forstår vedkommende godt. Om det i tillegg har vært østeuropeere er det lett å tenke vinningskriminalitet og ikke bare et tilfeldig overnattingssted.

Og sydvesten, å dra IS inn for sammenligning er ikke skivebom, du bommer på feil skive også! Du dømmer båteier like kraftig som andre frikjenner han, så ikke det spor bedre ;)

Men søppelet som bryter seg inn i annen manns eiendom skal en bare la være? Slik hyklersk argumentasjon er bare patetisk egentlig!

Hvem har hevdet her at en bare skal la de være?? Har du en link til dette.. ? . Eller er dette en ny løgn slik som "kaffeselskapet" du refererte til tidligere i tråden?

De som ikke støtter selvtekt mener dette er en jobb for politiet..

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...