Jump to content

Vinterklargjøring av Evinrude E-tec - er dette godt nok.

John_Kr

Recommended Posts

Fulgte instruksjonsboken og kjørte programmet "Winterizing", alt gikk iht plan, jeg bruker XD100 olje. Er det noen som har erfaring med dette og holder dette? Jeg har i tillegg pumpet kjølevæske gjennom kjølevannsystemet.

På mine tidligere motorer har jeg i tillegg tatt ut pluggene og sprøytet litt 2-takts olje i hver sylinder. Har også sprayet over hele motoren med CRC 6-66, et brukbart produkt mot fukt, kondens og korrosjon.

Før siste båttur så tilførte jeg en skvett med 2+4 Fuel Stabilizer i bensinen, da skal vel alt være grei da..., men holde det?

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Trim motoren helt ned slik at vann renner ut (om motoren den står på båten og båten står horisontalt).

Spray gjerne Mercury Corrosion Guard på motor under deksel. http://www.amazon.com/Mercury-Precision-Corrosion-Guard-92-802878-55/dp/B004QJQKF0

Skru av propell. Sett inn aksel med nytt fett og sett på propell.

Bensinbehandling som du har gjort.

Og den automatiske Winterization.

IKKE ta ut pluggene. Du bør da evt skifte dem. Det er unødig for å sikre sylindrene mot korrosjon. XD100 oljen holder lenge - det aut vinterprogrammet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...