andk Startet 20.September.2014 Link til dette innlegget Startet 20.September.2014 Hei Har en 16 fots åpen båt, hvor det står en eldre motor på. Jeg har fått to gode tilbud på følgende: 20 hk Suzuki kort stamme 9,9 hk(20 hk justert fra forhandler) Yamaha kort stamme Prisen er ca det samme, men Yamahaen koster 1000 lappen ekstra.. Hva folket tenker? Bør en gå for Yamaha eller Suzuki? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Hva er best? Epler eller pærer? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Lars K Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 20 hk Suzuki. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 20.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 fordelen med suzukien er at den er lettere enn Yamahaen. Pluss at den er original 20hk;) og ikke trimmet opp, selv om det ikke har noe å si i praksis. P åden andre siden så er jeg mer trygg på forhandleren som selger Yamahaen enn de som selger Suzukien.. så jeg er veldig ambivalent, derfør søker jeg erfaring fra kasnkje noen som har en mer kvalifisert mening. Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Spørsmålet er om du faktisk får 20 hester på Yamahaen bare med en oppjustering. Et kjapt søk på forumet viser at det kan være noen forskjeller og at det blir dyrt å hente ut de siste hestene. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Er vel flere her på forumet som har slik oppjustert 9.9 sport. Kreves bytte av forgasser Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
andk Svart 20.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 de skulle vist bytte forgasser, men om den blir 20...det er nå et annet spørsmål:/ Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 20.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Ser forøvrig at Yamaha 9,9 har mindre slagvolum enn hva 15/20 hk har. Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Yamaha F9,9 Sport er en 20HK med liten forgasser(15hk) ved å bytte til større forgasser blir det samme motor som "orginal" 20hk,bare billigere:-) Pass på at du får optimal propell,slik at den ikke arbeider for tungt. Det finnes også en 9,9 med mindre slagvolum,men det er en helt annen motor,og kan ikke trimmes. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Er det snakk om fabrikknye motorer altså? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
andk Svart 20.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 ja, snakk om splitter nye motorer.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Hadde uten tvil kjøpt Suzukien da ja, Innsprut og orginal 20hk. Mener jeg leste at endel folk med oppjustert Yamaha fikk litt trøbbel med å få motoren til å gå rent på tomgang og lavere hastigheter. Sitér dette innlegget Link to post
gbraen Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Jeg er nok en Yamaha-mann, men må si jeg tror Suzuki er det beste kjøpet her. Innsprøytningsmotor, bra pakke. Du kan kjøpe Suzuki 9,9 sport og kjøpe EFI'en, da blir den også 20 hk. Vet ikke om du kommer ut bedre på pris da? Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Suzuki!! Da får du en stillegående og økonomisk motor. Samt at den uskrudd med alle garantier i behold. Hvor god pris fikk du? Ser innprisen på kort Suzuki 20Hk ligger på rundt 19-25 Ink.Mva til forhandler avhengig av utstyr Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Folk I Båt Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Nytt er nytt. Noe som en eller annen fyr hos en forhandler har trimma (les: Pilla på) er ikke nytt i min verden. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 22.September.2014 Link til dette innlegget Svart 22.September.2014 Vi har 2 Yamaha 9,9 Sport (15 hk), begge snart 5 år gamle. Den ene har vi 20 hk forgasser på, ble positivt overrasket over effektøkning. Fordel Suzuki: innsprøytning! Prime-start systemet til Yamaha er en auto-choke, men dette synes jeg ikke fungerer optimalt. Flere her på forumet som har tatt opp dette. Letteste utgave Suzuki: 44 kg / Yamaha 51 kg. En forskjell som kjennes når en skal henge motor på båt alene (klarer Yamaha`n, men skulle ikke vært mye tyngre før for tungt...) Fordel Yamaha: Litt magefølelse, men mener Suzuki opp igjennom har laget en del "sitroner", med problemer / rare patenter. Får håpe de dagene er over. Hadde sjøl vært veldig i tvil om valg mellom Suzuki / Yamaha i 20 hk utgave, hadde også vurdert Honda. Avstand til bra forhandler / verksted ville også spilt inn. På papiret ser Suzuki ut til å ha en veldig bra kandidat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.