Jump to content

20 hk Yamaha vs 20 hk Suzuki

andk

Recommended Posts

fordelen med suzukien er at den er lettere enn Yamahaen. Pluss at den er original 20hk;) og ikke trimmet opp, selv om det ikke har noe å si i praksis. P åden andre siden så er jeg mer trygg på forhandleren som selger Yamahaen enn de som selger Suzukien.. så jeg er veldig ambivalent, derfør søker jeg erfaring fra kasnkje noen som har en mer kvalifisert mening.

Vi har 2 Yamaha 9,9 Sport (15 hk), begge snart 5 år gamle. Den ene har vi 20 hk forgasser på, ble positivt overrasket over effektøkning.

Fordel Suzuki: innsprøytning! Prime-start systemet til Yamaha er en auto-choke, men dette synes jeg ikke fungerer optimalt. Flere her på forumet som har tatt opp dette. Letteste utgave Suzuki: 44 kg / Yamaha 51 kg. En forskjell som kjennes når en skal henge motor på båt alene (klarer Yamaha`n, men skulle ikke vært mye tyngre før for tungt...)

Fordel Yamaha: Litt magefølelse, men mener Suzuki opp igjennom har laget en del "sitroner", med problemer / rare patenter. Får håpe de dagene er over.

Hadde sjøl vært veldig i tvil om valg mellom Suzuki / Yamaha i 20 hk utgave, hadde også vurdert Honda. Avstand til bra forhandler / verksted ville også spilt inn. På papiret ser Suzuki ut til å ha en veldig bra kandidat.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...