Jump to content

Hvor mye kan verksted legge på pris som er avtalt

catano

Recommended Posts

Hei.

Før jobben ble bestilt fikk jeg oppgitt maks pris, så kom faktura i dag som er 66% over det

vi avtalte.

Rett skal være rett de utførte en ekstra jobb på en time og del til 212 kr/912 kr + mva)

Ser på faktura at deler er nesten som i avtalen, men tillegget er arbeid.

Det er ikke kommet noen tlf til meg om dette og ble meget overasket da faktura ble åpnet,

mvh

catano

Mvh

catano

Er det en makspris dere har avtalt kan den ikke overstige dette - selvsagt med unntak av ekstrajobben dere var enige om. Ellers ville maksprisbegrepet være meningsløst. Rett nok synes jeg det er underlig at verkstedet har gått med på en makspris - en vil jo gjerne enten operere med et estimat eller med en fastpris.

Jeg ville sett på hvordan dette med makspris var formulert, og hva slags dokumentasjon du har på at dette faktisk var en makspris, ikke bare et estimat.

Hei.

Da jeg skulle bestille jobben kunne jeg velge mellom flere verksteder.

Jeg bare snakket med disse som kjenner min båt fra tidligere og vet hvor trangt det er i motorrommet.

Da båten var nesten ny måtte det byttes ledningsnett på den ene motoren og pga plass måtte motor løftes av motorfester og slippes ned på bunnen.

Snakker så med verkstedet og får oppgitt ca pris på dyser, og stipulert tid på det å skru.

Vi avtalte også at jeg skulle løse motorer fra motorfester og aksling.

Levere med en luftbelg jeg har som fungerer som jekk under motor ( fylle med luft genialt)

De skulle så ta ut inn dyser jeg hente dem å levere dyseverksted og tilbake.

verkstedet skulle så ta oppretting av motorer mot aksling.

ut fra dette ble pris satt dessverre muntlig til max 32000.

jada kjenner svakhet med muntlig og ikke skriftlig.

mvh

catano

Mvh

catano

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...