catano Startet 21.September.2014 Link til dette innlegget Startet 21.September.2014 Hei. Før jobben ble bestilt fikk jeg oppgitt maks pris, så kom faktura i dag som er 66% over det vi avtalte. Rett skal være rett de utførte en ekstra jobb på en time og del til 212 kr/912 kr + mva) Ser på faktura at deler er nesten som i avtalen, men tillegget er arbeid. Det er ikke kommet noen tlf til meg om dette og ble meget overasket da faktura ble åpnet, mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Chiefengineer Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Hvor stor er fakturaen? Om den var avtalt til 1000 kr og du har beordret en time ekstra jobb samt en ekstra del kan den vel fort bli 100% høyere enn avtalt uten at det er noe galt i det. Om den derimot var avtalt til 100 tkr og ble på 166 tkr stiller det seg jo annerledes. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Når det er gitt et prisoverslag/estimat kan faktura maks være opp til 15%. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Når det er gitt et prisoverslag/estimat kan faktura maks være opp til 15%. ...med mindre verkstedet tar kontakt og varsler om overskridelser. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Siden de ikke har kontaktet deg så er det 15%. http://www.forbrukerradet.no/tips-og-r%C3%A5d/bil/reparasjon-av-bil/bestilling-av-reparasjon Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
catano Svart 21.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Hei. Avtalt pris var Maks 32000 kr utover det som var avtalt byttet de en krane som i faktura tok en time og delen kostet 212 faktura er på kr 54410. Noen tlf om dette fikk jeg ikke. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Enkelt. Bare ring og gjør de oppmerksom på feilen, og be om kreditnota og ny faktura Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Euklid Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Er det en makspris dere har avtalt kan den ikke overstige dette - selvsagt med unntak av ekstrajobben dere var enige om. Ellers ville maksprisbegrepet være meningsløst. Rett nok synes jeg det er underlig at verkstedet har gått med på en makspris - en vil jo gjerne enten operere med et estimat eller med en fastpris. Jeg ville sett på hvordan dette med makspris var formulert, og hva slags dokumentasjon du har på at dette faktisk var en makspris, ikke bare et estimat. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 21.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Hei. Da jeg skulle bestille jobben kunne jeg velge mellom flere verksteder. Jeg bare snakket med disse som kjenner min båt fra tidligere og vet hvor trangt det er i motorrommet. Da båten var nesten ny måtte det byttes ledningsnett på den ene motoren og pga plass måtte motor løftes av motorfester og slippes ned på bunnen. Snakker så med verkstedet og får oppgitt ca pris på dyser, og stipulert tid på det å skru. Vi avtalte også at jeg skulle løse motorer fra motorfester og aksling. Levere med en luftbelg jeg har som fungerer som jekk under motor ( fylle med luft genialt) De skulle så ta ut inn dyser jeg hente dem å levere dyseverksted og tilbake. verkstedet skulle så ta oppretting av motorer mot aksling. ut fra dette ble pris satt dessverre muntlig til max 32000. jada kjenner svakhet med muntlig og ikke skriftlig. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.