Jump to content

sperre hastighet på påhengsmotor


ojh9000

Recommended Posts

Finnes det en enkel måte å sperre hastigheten på en påhengsmotor?

Jeg har en 28HK suzuki, som jeg fannt ut er en altfor stor motor for båten min. Den ble veldig ustabil, og det så ut som det ble for stor belastning for akterspeilet.

Det gikk helt fint å kjøre på ca halv fart.

Link to post
Share on other sites

Ta av dekslet, og se hva som fysisk skjer når du vrir på gassen. Et eller annet sted må du få begrenset gangen på leamikken som betjener forgasseren. På forgassere med spjeld er det best å stanse vridningen av akselen på utsiden av forgasseren. Hvordan dette gjøres, varierer fra motor til motor.

 

På forgassere med stempel kan man ta av stempelet og tre wiren gjennom en mutter eller lignende som da blir liggende på toppen av forgasserstemplet for å begrense utslaget. Også populært ved kontroll av trimmede mopeder, husker jeg...

 

Alternativet er å minske tilgangen på luft ved å legge en skive med mindre åpning foran forgasseren, likt typisk mopedplombering. Da gir du egentlig motoren astma, og noe høyere bensinforbruk bør påregnes.

 

Første alternativ anbefales.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...