Jump to content

klaffer eksosbelg 280 drev


Framtia

Recommended Posts

Skulle bytte eksosbelg i går og hadde håpt at klaffene i den gamle belgen kunne flyttes over i den nyinnkjøpte (Biltema). Det gikk imidlertid ikke, så nå er belgen montert uten klaffer. Noen synspunkter på hvor stor fare det er for at dette vil kunne gi problemer ved bruk?

 

mvh ktpriv

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post

Klaffene er til for å forhindre at det slår saltvann inn gjennom exhaust ventilene når motoren står stille. Det er avhengig av exhaustbendet/kneets utforming om hvor stor sannsynlighet det er for at dette skal kunne skje. Om det er liten avstand mellom vannlinjen og exhaustkneets laveste punkt, og du ligge i en havn som er utsatt for bølger mot hekken kan det være grunn til bekymring. Klart svar på ditt spørsmål blir ikke så lett..

Link to post

På et 280 drev har ihverfall jeg fått flyttet over eksosklaffene. Mener du må ta av en eller to stålring...bruke litt smøring/fett og et par "butte" skrutrekkere...... Noen 280 drev er utstyrt med klaff på kavitasjonsplaten (rett over propell) og andre har inne i eksosbelgen,men på et av stedene bør det være.(aldri begge to).

 

Lykke til

Mvh Jørgen

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...