stikken Startet 24.September.2014 Del på Facebook Startet 24.September.2014 Har en Draco 23 i lag med min bror. Han vil ikke ha båt mer og da må jeg kjøpe han ut eller vi må selge den. På finn ligger en del like båter med varierende pris og mange har lagt lenge. Så hva er realistisk salgspris på min? Det er en draco 23 suncab. 85 mod med delt frontrute. 5.7 v8 sjøvannskjølt. Vp 290 sp drev. Lys blå Kalesje som er slitt men fungerer. Originale seter og puter ute. Trekt på ny inne med sky skrogtrekk og putetrekk. Dette er gjort selv og ser greit ut men ikke perfekt. Har ikke bilde av båten nå og vil vente med det siden den muligens kommer for salg. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.September.2014 Del på Facebook Svart 24.September.2014 70-80.000,- er mitt estimat om motoren er fra 85 ? Sitér dette innlegget Link to post
stikken Svart 24.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2014 Motor er fra 97 men fremdeles gammel. Fungerer men man vet jo aldri når den er rustet i hjel. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.September.2014 Del på Facebook Svart 24.September.2014 Jeg har fulgt med en stund vedr priser på Draco av gammel årgang. Det er mye rart når det gjelder motor og båtens tilstand generelt. Hvis man tar utgangspunkt i prisen som er lagt ut så er det mange som tror de sitter på gull. Men hvis din båt er pen og i teknisk god stand så ville ikke jeg gitt mer enn 50-60 tusen mtp sjøvann-kjølt motor og sliten kalesje. Dette er jo to elementer som koster en del hvis det må byttes ut, spesielt motor. Er kjedelig å dra på tur uten å vite hvor lenge den holder siden det er såpass gammelt. Den senere modellen med hel frontvindu er nok også litt mer attraktiv da den har noe større plass. Men, i mine øyne er Draco 23 den mest vellykkede Draco modellen designmessig sett. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.September.2014 Del på Facebook Svart 24.September.2014 Hvorfor ikke legge ut bilde? Sitér dette innlegget Link to post
stikken Svart 24.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2014 Det er mange som tror de har gull ja. Brodern foreslo 100 tusen og da må jeg kjøpe han ut med halvparten. Syns det var i meste laget. Blir vi ikke enig får han legge den på finn og se om han får mer der. Tenkte bilder ikke var lurt om den kommer på finn til langt høyere pris enn forslagene her. Potensielle båtblassenkjøpere blir det neppe da. Legger ved et bilde likevel Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 24.September.2014 Del på Facebook Svart 24.September.2014 Hei.Hundre er vel mye ja.Jeg ville heller sagt rundt 70 da det er vanskelig å selge nå for tiden og husk att alle pruter.Bensinmotor? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
stikken Svart 24.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2014 Hundre var første forslag fra brodern. Er en ferdig pruta realistisk pris jeg er ute etter. Kan godt tenke meg å fortsette å beholde den men for 100k ligger det to med diesel ute som er mer aktuell. Vil ikke kjøpe han ut for enhver pris. Er bensin jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Ser jo fin ut denne da, men man ser at kalesjen er sliten. Men det er uansett markedet som bestemmer hva du får. Legg ut en annonse på 70-80 tusen. Får dere ikke solgt den så sier du til brodern at du kan gi han 25-30 tusen. Det er markedet som bestemmer prisen her, ikke brodern :-) Sitér dette innlegget Link to post
stikken Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 Det er en grei båt. Ser ut som 70 er snittet. Brodern har foreslått 90 nå, så sa det var fortsatt for mye. Takker for alle forslag som er kommet inn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Det kan vel ikke være mye tvil om at han sitter med det dårligste forhandlingskortet? Sesongen er over, båten er gammel og markedet for slike båter ikke mye å skryte av. Og hva er båten verdt hvis han ønsker at båten skal selges og ingen kjøpere melder seg? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
stikken Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 Jeg mener båten er verdt det markedet vil betale nå, og med alle lignende båter tilsalgs er det nok vanskelig å få en god pris. Jeg venter litt og ser om han kommer med ett nytt forslag. Hvis ikke gir jeg et tilbud jeg kan leve med så får han legge den på finn om det er for lavt. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Du får bare si at du vil selge den.. Når brodern skjønner at båten ikke er lagd av gull kanskje han snur.. Det er jo ikke noe krise for deg om den ikke blir solgt, da du ønsker å beholde den.. For 50000 får du vel nesten kjøpt en til så har du to båter istede;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
nor star 290.. Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 La han legge den ut på finn for høyestbydende, så er du med å byr? blir muligens billigere enn du aner. Da vet dere hva den er værdt i dagens marked Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Jeg har ikke sjekket prisen på draco kontra windy, men tenkte like vel å nevne at vi fjor kjøpte en spartansk utstyrt 23fc med saltvannskjølt v8. Prutet den 30 og betalte 90. Men vi kjøpte denne av en eldre mann som av forskjellige grunner måtte kvitte seg med den. Den hadde også en god del kosmetiske ting som måtte utbedres. En annen båt, eller annen selger måtte vi nok betalt mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.