Jump to content

Hva er markedspris nå? Draco 23

stikken

Recommended Posts

Har en Draco 23 i lag med min bror. Han vil ikke ha båt mer og da må jeg kjøpe han ut eller vi må selge den.

På finn ligger en del like båter med varierende pris og mange har lagt lenge. Så hva er realistisk salgspris på min?

Det er en draco 23 suncab. 85 mod med delt frontrute. 5.7 v8 sjøvannskjølt. Vp 290 sp drev. Lys blå Kalesje som er slitt men fungerer. Originale seter og puter ute. Trekt på ny inne med sky skrogtrekk og putetrekk. Dette er gjort selv og ser greit ut men ikke perfekt.

Har ikke bilde av båten nå og vil vente med det siden den muligens kommer for salg.

Jeg har fulgt med en stund vedr priser på Draco av gammel årgang. Det er mye rart når det gjelder motor og båtens tilstand generelt. Hvis man tar utgangspunkt i prisen som er lagt ut så er det mange som tror de sitter på gull.

Men hvis din båt er pen og i teknisk god stand så ville ikke jeg gitt mer enn 50-60 tusen mtp sjøvann-kjølt motor og sliten kalesje. Dette er jo to elementer som koster en del hvis det må byttes ut, spesielt motor. Er kjedelig å dra på tur uten å vite hvor lenge den holder siden det er såpass gammelt. Den senere modellen med hel frontvindu er nok også litt mer attraktiv da den har noe større plass.

Men, i mine øyne er Draco 23 den mest vellykkede Draco modellen designmessig sett.

Det er mange som tror de har gull ja.

Brodern foreslo 100 tusen og da må jeg kjøpe han ut med halvparten. Syns det var i meste laget.

Blir vi ikke enig får han legge den på finn og se om han får mer der. Tenkte bilder ikke var lurt om den kommer på finn til langt høyere pris enn forslagene her. Potensielle båtblassenkjøpere blir det neppe da. Legger ved et bilde likevel

bilde

Du får bare si at du vil selge den.. Når brodern skjønner at båten ikke er lagd av gull kanskje han snur.. Det er jo ikke noe krise for deg om den ikke blir solgt, da du ønsker å beholde den.. For 50000 får du vel nesten kjøpt en til så har du to båter istede;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg har ikke sjekket prisen på draco kontra windy, men tenkte like vel å nevne at vi fjor kjøpte en spartansk utstyrt 23fc med saltvannskjølt v8. Prutet den 30 og betalte 90. Men vi kjøpte denne av en eldre mann som av forskjellige grunner måtte kvitte seg med den. Den hadde også en god del kosmetiske ting som måtte utbedres. En annen båt, eller annen selger måtte vi nok betalt mer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...