soldeide Startet 24.September.2014 Link til dette innlegget Startet 24.September.2014 Byttet båt i sommer og gikk fra å ha manuell til elektrisk/hydraulisk motorromsluke. Tidligere pleide jeg å topplade batteriene for så å koble de fra ved vinteropplag, men dette blir jo vanskelig nå. Har en stor batteribank med nye agm-batterier. Har ikke mulighet for å la den stå med vedlikeholdslading på opplagsplassen. Hva gjør folk? Sitér dette innlegget Link to post
eivindl Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Jeg trekker to ledninger ut av motorrommet, enten så de ligger i klem eller gjennom lufting. Disse er da skrudd på klemmene til batteriet. I lomma har jeg ett lite 13V batteri jeg kan kople til om jeg vil ha lys eller åpne luka når jeg er nedom om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Jeg tar ut splinten som er mekanisk feste på toppen av hydraulisk arm. Åpner luka manuelt ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Hva slags båt er det? Vet for eksempel at Goldfish har muligheter for å koble til lader nede i konsollen. Sitér dette innlegget Link to post
soldeide Svart 25.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Takker for svar. Båten er en Windy GM37 og jeg tror sistemann har svaret. Når jeg tenker meg om mener jeg det ble sagt at laderen kan brukes som ren strømforsyning. Ved å la alt stå sammenkoblet etter at batteriene er frakoblet vil jeg kanskje kunne åpne luka ved å koble til landstrøm. Båten skal på land på mandag så det blir testet da. Går ikke dette trekker jeg ut en ledning som nevnt over. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.