Sjøboden Startet 24.September.2014 Link til dette innlegget Startet 24.September.2014 Hei! Jeg har skrevet litt om det her på forumet før, men jeg leter etter min første seilbåt. Jeg bor og har båtplass i Bodø, men finner ingen seilbåter i min prisklasse til salgs her oppe (10.000 - 100.000). Nybegynnerbåt! Jeg har funnet flere aktuelle båter, spesielt på sør, øst og vest-landet. Problemet er alltid transport. Jeg hadde håpet på å finne en 22-foter med seilbåthenger, evt en annen båt med senkekjøl, men bare det å leie en seilbåthenger virker umulig. Å frakte den opp med Norlines kunne vært et alternativ, men dette er fryktelig dyrt, og det krever at man leverer båten til de med krybbe. Hvis jeg da bruker 40.000 på levering er det kjedelig om det uka etter dukker opp en aktuell båt i Bodø. Derfor tenkte jeg nå jeg skulle spørre: er det noen her som kjenner noen eller selv tar på seg i oppdrag å seile båter for andre? Og hvilken pris snakker vi da? Kan jo tenkes at noen gjør det halvveis for penga, og halvveis fordi de liker det. Feks seileglade pensjonister som vil ha ei uke borte fra kjerringa. Uansett er jeg villig til å betale godt om båten seiles helt opp til båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Tja her er da da mange gamle seilgubbet som går å driver. Men tvil du får noen i høst og vinter ...derimot til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøboden Svart 24.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Ja, tenkte kanskje det begynte å bli seint på året. Men strengt tatt skal det gå an å få til dette nå også, eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Hvor fra tenker du ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøboden Svart 24.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Jeg ser en veldig aktuell båt i Kristiansund (merk sund og ikke sand). Men en annen Albin Vega 27 fant jeg i Bergen. Jeg har ikke kjøpt båt enda, men håper selvfølgelig å finne en som ligger så nærme som mulig. Det er til og med mulig å få kjøpt en i Harstad, det ligger noen ute til salg der, og det er jo ikke lange biten (selv om man må over vestfjorden). Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Om en ikke er ihuga selvplager tror jeg det kan være vanskelig å finne noe seriøse transportører på sjøen i høst og vinter. Men du kan jo høre til våren..kjenner tre veldig erfarne pensjonister :-) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Hvis det ikke haster så foreslår jeg at du bruker høst og vinter på å skaffe deg litt erfaring (bli med på regatta eller ombord hos andre) , så kan du jo ta turen selv til neste vår/sommer. Det er jo en kjempetur ! Hvis ikke lover jeg å seile den opp for deg helt gratis når jeg blir pensjonist, men det er fortsatt minst 18 år til :-( Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sjøboden Svart 24.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Ja, da burde jeg kanskje like greit vente til våren. Jeg hadde håpet å få greit kjøp og transport nå i høst, for så å ha båten klar til våren. I tillegg kunne jeg tatt noen kortere turer på dager med fint vær. En erfaren transportør jeg prata med i mail mente at det var bedre og billigere å se på transport langs veien. Evt frakteskip. Jeg kjenner til Norlines, men er det noen som har tips til andre firma som driver med dette? Norlines er relativt dyre og krever båten levert med krybbe. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøboden Svart 24.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Hehehe, 18 år blir kanskje litt lenge å vente ja. Takk for gode tips. Jeg tenkte på muligheten til å være med som mannskap her oppe, for å skaffe meg erfaring. Det er mulig Bodø Seilforening kan hjelpe meg med dette. Kjenner jeg har fryktelig lyst på båten nå i høst, men det hele handler vel om å finne litt tålmodighet. Sitér dette innlegget Link to post
Gj108 Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Kan være mulig å få til noe, men må se hvordan det passer med skole. Hvis jeg finner ut at jeg har en ledig uke i forhold til studier bør jeg kunne ta den opp. Vannskelig å si noe sikkert. Må også høre med eventuelle mannskap for å gjøre det mer effektivt. Skal undersøke litt og eventuelt komme tilbake til deg senere. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøboden Svart 24.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Du kunne brukt meg som mannskap, men da må du regne med opplæring underveis, siden jeg er helt blank på seiling. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøboden Svart 24.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Har forsåvidt funnet en Leisure 23 i Kristiandsund som kan være aktuell. Nesten samme type båt som Valkyrien, valkyrien.tk. Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Har en pb63 med senkekjøl som jeg vurderer å selge, hvis det kunne vært noe. Veier 1000 kg, er22 fot lang. Fraktet den selv på båthenger fra Sverige. Hvis det er av interesse så er jeg å nå på tlf 91799844 Sitér dette innlegget Link to post
Sjøboden Svart 24.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Hvor er denne båten nå da? Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 24.September.2014 Link til dette innlegget Svart 24.September.2014 Lillehammer Sitér dette innlegget Link to post
Gj108 Svart 29.September.2014 Link til dette innlegget Svart 29.September.2014 Ser ikke ut som jeg har tid før jul. Litt for mye som skjer første semester. Du får ha lykke til så skal jeg heller si ifra hvis situasjonen endrer seg. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.September.2014 Link til dette innlegget Svart 29.September.2014 Arkmarin her på forumet tar etter det jeg forstår på seg transportoppdrag på sjøen. Tror han er mindre kresen på årstidene enn enkelte andre. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.