kjetillunde Startet 24.September.2014 Link til dette innlegget Startet 24.September.2014 Er Ryds 440 GT selvlensende? Hvordan er den i sjøen? Tar den bølger bedre eller dårligere enn andre 14-fotere? Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Hadde ein 435GT, samme båt berre litt eldre. Dette er ingen båt å kjøre med når det er bølger, har så lavt fribord at du blir våt av den minste skvulp. Er i tilegg ganske flatbotna slik at den slår ein del. Ja den er sjølvlensande. Om du ikkje skal bruke den der det er bølger, så er den stabil og lettkjørt, går bra sjølv med mindre motor. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 (redigert) Hei Har nettopp solgt en slik en. Hadde 50 hk 4-takt på. Denne båten har høyt fribord og tydeligvis ikke så lavt som 435GT sånn som jeg oppfattet det. Dette oppsettet funket bra på flatt vann, men i bølger var det verre. Slo som fy og jeg følte jeg hadde lite kontroll. Rett og slett slitsomt og lite moro. God og våt ble man også. 50hk 4-takt var nok heller ikke riktig motor. 40hk Yamaha 2-takt autolube tror jeg hadde vært perfekt. Men den motoren ville jeg nok mye mer ha satt på en 14 fot Musling. edit: ja den er selvlensende. Redigert 25.September.2014 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.