roeren Startet 25.September.2014 Link til dette innlegget Startet 25.September.2014 For mange år siden ble det, til leirskolebruk på Bragdøya, kjøpt inn en gammel, sørlandsbygd robåt som hadde vært brukt til hjemmefiske fra 1920-30-årene en gang. Den er plastbelagt, og derfor ganske tung, men god å ro og stø og solid. Etter leirskole- og undervisningsbruk, forsvant den, og vi antok den var stjålet og tapt. Men etter et par år dukket den opp igjen, på samme stedet!Nå har fått den opp i støa hjemme ved nøstet, og skal flikke og lappe på den (det trengs), og bruke den som vinterbåtBare vent!Begynne tidlig!Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig ROBÅTEN SOM SKAL FÅ ET NYTT LIV FOR (MINST) FJERDE GANG: hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 26.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Jeg jobber videre: Jeg har sagd av den verste råten, men har beholdt en liten stump av ripbordets overkant som referanse. Oppstilling for å snu den på hodet - men det blir imorgen Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 4.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Så er jeg igang med å lage seil til "Gamlefar" - som båten heter (en leirskoleelev for mange år siden fant på dette navnet) Bruker armert lettpresenning denne gangen også, hvit denne gangen; bruker rest jeg fikk av en kamerat som har lagd seil til en seksæring. Har målt, streket opp, teipet hjørner og klippet ut duken. Bruker denne rekkefølgen, for etter at duken er brettet ut, setter jeg den fast rundt kantene, denne gangen med tunge ting (stifter heller når jeg bruker treplattingen hjemme). Da kan jeg like godt teipe straks seilet er streket opp, i stedet for å klippe først, og så teipe på løs duk. Jeg glemte å fotografere, så derfor arbeidstegningen av seilet, som jeg også har vist tidligere (i en annen tråd). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.