Jump to content

Slepejolle RIB eller ren gummi


Ankermann

Recommended Posts

Det kommer jo helt an på hvem som skal bruke den, hva den skal brukes til og hvor mye du skal kjøpe for.

 

Selv mener jeg det er unødvendig med RIB hvis du skal sette en 4-hester bakpå. Men skal du ha en 9.9/15 ville jeg helt klart valgt RIB. Er mere båt det :)

 

 

Vi har en Aquaquick 270 RIB med Johnson 15 hesters påhenger. Har målt den til 29 knop med GPS. Det er fort i en så liten båt :cool:

Link to post
Share on other sites

jeg har sverget til vanlige gummibåter ( Spilebunn / trebunn ) .

 

Nå har jeg min første RIB; en Caribe 265. Til min overraskelse sleper den svært lett. Selv om den veier over 3 ggr mer en min forrige jolle, så sleper den iallefall ikke tyngre. Dessuten er det deilig å kunne frese rett opp i steinura, uten å være redd for å herpe hele båten...

 

Men tung - det er den...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

jeg har sverget til vanlige gummibåter ( Spilebunn / trebunn ) .

Nå har jeg min første RIB; en Caribe 265.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan fortøyer du denne til båten i havn ? På langs bak ? På brygga forann ? Heiser den opp på fordekket ? Stående opp mot akterstaget ?

 

Jeg skal snart ut med min jolle ( Aquaquick ).Tenkte å spleise inn fortøying til denne i aktekfortøyingene på Fenixen, slik at jolla blir liggende på tvers bak. Jolla festes da med karabinkroker i tillegg til solid wirelås. Men er åpen for alle ideèr her.

Kanskje noen som har bilder ?

 

GeV

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Hvordan fortøyer du denne til båten i havn ? På langs bak ? På brygga forann ? Heiser den opp på fordekket ?

Forrige jolla mi lå på fordekket. Denne ligger fra utriggeren, langsmed baugen ( ligger med rompa inn ). Den får plass mellom baugen og brygga, og stikker jo da litt ut i "fellesarealet". Ikke værre enn at det går..

 

( 58 kg, får jeg neppe opp på fordekket ute å bruke winch, og det gidder jeg vel ikke ? )

 

 

Badeplatting, og snapdavitere montert BAK på jolla, så den kan stå rett opp og ned, er vel greit det å. Montere den tversover, tror jeg ikke jeg gidder...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Det kommer jo helt an på hvem som skal bruke den, hva den skal brukes til og hvor mye du skal kjøpe for.

 

Selv mener jeg det er unødvendig med RIB hvis du skal sette en 4-hester bakpå. Men skal du ha en 9.9/15 ville jeg helt klart valgt RIB. Er mere båt det :)

Vi har en Aquaquick 270 RIB med Johnson 15 hesters påhenger.  Har målt den til 29 knop med GPS. Det er fort i en så liten båt  :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hvilken 270 RIB kan du han en 15 hester på? Eller har du satt på en alt for stor motor?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...