TrikkerN Lønning Startet 25.September.2014 Del på Facebook Startet 25.September.2014 Hei Har kjøpt en eldre Johnson påhengsmotor. Jeg var ute en liten testtur i dag og i det jeg fa pådrag så hopper den ut av gir. Kan der være vibrasjoner som gjør dette? Er det noen muligheter for å "stramme" girspaken? Jeg fikk ikke sett så mye på det selv i dag pga mørke. Men tenkte å høre om noen hadde vært borte i samme problem? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 På en jeg har, var det rustet i stykker litt på en bølgeformet metallarm bak gearvelgeren. Det sitter en tapp på geararmen som følger denne for mest sannsynlig å holde seg i stilling. Holdt vi geararmen fast når vi kjørte holdt den seg i gear. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 26.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2014 Jeg merket at hvis jeg holdt, som du sier. Så virket det som den holdt seg i gir. Skal ned å se seinere i dag, og evt ta bilder. Hva gjorde du for fikse det? ☺ Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Fikk tak i en delemotor og byttet. Mener å huske den sitter med 1 skrue.Det sitter en liten rulle på den pinnen på gearvelgeren som følger armen på baksiden. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Det sitter en eller to skruer under gearspaken som du kan justere litte gran på . Du forandrer hvor langt staget blir dratt frem ? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 26.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2014 Helt riktig Bernt! Var litt letter å se i dagslys. Men tenkte det kunne være lurt å være "førevar". Under ser du bilder av posisjonen på girhendelen. Dette er i revers, giret hoppet ikke ut i revers. Her ser man at den lille "tappen" ligger greit i sporet. Her står den i fri. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 27.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2014 Hei igjen, Ser ut som jeg har konkludert litt for tidlig at saken ble løst. Tok en testtur i dag, da skjedde det samme igjen. Det skjer kun når jeg drar på litt, så går den rett i fri. Hvis jeg prøver å holde igjen på spaken i mens jeg drar på. Da kjenner jeg et "nykk" som slå den tilbake i fri, så sant jeg ikke hadde holdt igjen. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 Er nok slitt drev set Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2014 Noen som kan bekrefte om undervannshuset på en 35hk er samme som 25hk? Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 4.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2014 De er ikke like. 35 hk har eksos ut gjennom propellen. Det har ikke 25 hk. Har du sjekket at stanga som går inne i stammen sitter i koblingen sin. Eller om det går å stramme den. Er et lokk på siden hvor en løsner koblingen for å få av undervannshus hvis jeg ikke husker feil. Er nok en 20 år siden jeg hadde av noe slikt. Men har 2 stk ute i garasjen så kan jo få sjekket. Er den løs eller ikke stram nok er det jo en mulighet for at den ikke kommer ordentlig i gear. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 4.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2014 Skal ta motoren på land. Skruene har satt seg noe iherdig. Så blir lettere å få løsnet å land, da skal jeg få sjekket det. Takk for svar ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.