Jump to content

Eldre Johnson 35hk hopper ut av gir under kjøring

TrikkerN Lønning

Recommended Posts

Hei

Har kjøpt en eldre Johnson påhengsmotor. Jeg var ute en liten testtur i dag og i det jeg fa pådrag så hopper den ut av gir.

Kan der være vibrasjoner som gjør dette?

Er det noen muligheter for å "stramme" girspaken?

Jeg fikk ikke sett så mye på det selv i dag pga mørke. Men tenkte å høre om noen hadde vært borte i samme problem?

På forhånd takk!

Hei igjen,

Ser ut som jeg har konkludert litt for tidlig at saken ble løst.

Tok en testtur i dag, da skjedde det samme igjen.

Det skjer kun når jeg drar på litt, så går den rett i fri. Hvis jeg prøver å holde igjen på spaken i mens jeg drar på. Da kjenner jeg et "nykk" som slå den tilbake i fri, så sant jeg ikke hadde holdt igjen.

Noen forslag?

De er ikke like. 35 hk har eksos ut gjennom propellen. Det har ikke 25 hk. Har du sjekket at stanga som går inne i stammen sitter i koblingen sin. Eller om det går å stramme den. Er et lokk på siden hvor en løsner koblingen for å få av undervannshus hvis jeg ikke husker feil. Er nok en 20 år siden jeg hadde av noe slikt. Men har 2 stk ute i garasjen så kan jo få sjekket. Er den løs eller ikke stram nok er det jo en mulighet for at den ikke kommer ordentlig i gear.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...