Jump to content

Fjerne skit i bunn...


Skorgen

Recommended Posts

Hallo båtfolk..

Spørsmål: Kan jeg høytrykkspyle min båt innvendig?

Har nettopp fått den på land og har demontert den helt.Skal behandle den på nytt innvendig og utvendig. Men 200 kg dritt i bunnen av båten har gitt meg en hodepine jeg ikke har medisin for...paracet hjelper ikke. Noen gode råd?.....PS...det er en tresnekke på 24 fot.

Link to post
Share on other sites

tror jeg ville vært forsiktig med høytrykk... vått treverk har en stygg tendens til å flise seg ipp skikkelig...

Jeg prøvde med kraftvark og børst, men til liten nytte.

Skrape og varmluft ver det eneste saliggjørende for min del , Drittobb ? JA! men veldig deilig når en er ferdig.

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Høyttryk kan funke, men du må være forsiktig for ikke å flise opp treverket. Og det spruter egentlig bare driten over hele båten. Enig i at varmluftspistol og skrape er det beste, en god og kraftig støvsuger er uunværlig til denne jobben. Har selv en Pilot industristøvsuger som suger alt (til og med bunnslammet i dieseltanken)

Hvis du skal male etterpå bør du nok vaske med noe for å få vekk olje/fett slik at malingen henger, jeg har fått tak i noe vakemiddel som de bruker til å vaske kjølelager med, det funka veldig fint synes jeg.

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Varmt vann og såpe sammen med en grov skrubb virker ofte bedre enn en høytrykkspyler.

Hvis du har tilgang til en spyler som kan levere steam vil det ofte være det mest effektive, og behovet for vaskemidler er nesten borte.

 

Sett båten litt på "høykant" slik at vannet og dritten renner fram eller bakover og kan auses ut.

 

Lykke til

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...