marjuz Startet 27.September.2014 Link til dette innlegget Startet 27.September.2014 Hei, mistet solcellepanel på sjøen i går. Mye vind, og dårlig plassering har skylden. Har hatt det liggende løst på dekk i 4 år. Hendig at man kan flytte litt på det. Men får nå svi for dårlig sikring. Er det noen som vet om det kan reddes? Det ligger på 16 meters dyp. Om det kan vaskes og tørkes, kan jeg betale en dykker. Men er det ødelagt, er det jo ikke vits. Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Prøv å hente det opp, skylle godt i ferskvann og la det tørke. Tipper cellene i panelet er nokså vanntett i seg selv. Men elektriske koblinger i panelet må nok avsaltes og tørkes. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
ollebolle2 Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Hva koster et nytt da? Det er 4 år og dersom kostnaden ved å få det opp kommer på mer enn 30%av nypris ville nok jeg kjøpt nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Tror jeg hadde brukt pengene på nytt. Solcelle er billig nå. Sitér dette innlegget Link to post
marjuz Svart 27.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Det kostet 7500. Usikker på hvor mye det koster å få hentet det opp. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Himmel! Var det spesielt dyrt eller svært? Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Det er jo 4 år siden... Har skjedd ganske mye med prisene på den tiden. Forøvrig ligger vel store, fleksible paneler fortsatt i det prisområdet :( Må du ikke ha fleksibelt panel, får du jo ganske bra paneler for et par laken, er ikke mye dykking du får til den prisen, med mindre du gjør det selv, eller har en kompis som gjør det for deg Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.September.2014 Link til dette innlegget Svart 28.September.2014 http://www.alternativenergi.no/sacred_solar_50w_fleksibel_h%C3%B8yeffektiv_solcelle_54x59cm.html Det er i ferd med å bli billig med solceller nye. Jeg ga 1500,- for 50-watter hos www.alternativenergi.no Kjøpte 2 og en mppt regulator. Superfornøyd ! Gleder meg til lengre perioder i uthavn til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
marjuz Svart 2.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Takk for alle svar. Tror jeg kjøper 2 stk 50 watt, som Worry anbefalte. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Erfaringen et god, her jeg sitter å nyter fruktene av dagens sol :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.