Tropic1 Startet 27.September.2014 Link til dette innlegget Startet 27.September.2014 Hva bruker dere til å frostsikre toalett/septik systemet med ? Selv har jeg tidligere brukt spylevæske, men tviler egentlig litt på om det er optimalt i forhold til uttørking av gummideler i pumper etc. ? Er det et bedre alternativ å bruke vanlig blå frostvæske ? Glykol blir jo i mange sammenhenger brukt til å myke opp gummi, i tilegg tåler den kulda godt. Synspunkter ? Ser biltema har fått en ny grønn frostvæske som er ment akuratt til dette formålet. Noen som har tenkt til teste den ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Vanlig frostvæske er nok det som det store flertallet bruker. Har fungert utmerket for meg o snart 30 år. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kyst1 Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Bruker den til biltema i år, rett og slett fordi jeg var tom for vanlig., Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Tropic1 Svart 27.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Har det fungert bra i 30 år er vel saken grei :-) Ikke noen vits å eksprimentere med noe annet da. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Støtter Lars. Jeg har brukt vanlig "grønn" i mine båter. Kjøper på Biltema og blander ca 50-60% med vann. Dette bruker jeg i sjøvann-kjølesystemet på motorer, i toalett (septikktank), heller en skvett i sluket i vaskene samt avløp i dusj. Når det gjelder dusj; Dersom du har dusjavløp til gråvannspumpe: Rengjør filter og beholder for gråvannspumpa først. Fyll så i dusj-avløpet til gråvannspumpa begynner å gå. Da er denne også konservert. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Spylerveske. Billig, finnes overalt. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Bruker vanlig blå til konservering av motor, septik, dusjpumpe og heller en skvett i alle avløp til slutt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ida Marie III Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Har brukt både spylervæske og billig blå frostvæske, begge deler funker like bra.. Men er jo litt såpe i spylervæsken, kanskje en god ide nede i all dritten, eller ?? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Kjenner en som fikk sprengt toalettskål og pumpe en vinter etter bruk av spylervæske. Spriten hadde fordampet.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gabi Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Jeg bruker vanlig blå frostvæske fra Biltema. Jeg demonterer tilførselsslangen for spylevann inn på toalettet *(vanlig Jabsco manuell) og setter inn en liten slangestubb på denne. Den fører jeg ned i en bøtte med frostvæske. Pumper så på vanlig måte de ca 6l inn til septikktanken. Pumper så dette ut igjen med den elektriske septikkpumpa, åpner luken til septikkpumpen og tørker bort evnt gruff inni der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.