chrisrik Svart 29.September.2014 Link til dette innlegget Svart 29.September.2014 Jeg er naturfotograf og skal først og fremst bruke den i forbindelse med det. Det er mye artig som rører seg utenfor kysten av Troms og Vesterålen vinterstid ;) Ingen har sagt at jeg skal bruke den i spesielt dårlig vær. En nødmotor bruker man om man kommer i nød, det kan jo skje selv den beste...og jeg er ikke en av de beste som førstegangs båteier. Jeg kjenner en som har hatt to Mercury Optimax som har skjært seg...på 2 år (håper det bare var uflaks). Jeg vil helst ha en nødmotor der drivstoff fylles rett på motoren, vet ikke om det er vanlig på 5-6 hk? En 5-10 liters kanne i tillegg samt mulighet for å overføre drivstoff fra hovedtanken er sikkert ikke ulurt. Motoren må selvsagt kunne dras igang med snor. Uansett om jeg har nødmotor eller ikke vil jeg ha med ekstra bensin på en kanne...just in case. Vet at måleren på drivstofftanken på den båten er på ville veier nå, må kalibreres. Mulig jeg er litt paranoid, men det kan jeg leve med :) Tror båten er i CE kategori C Har nå lest meg til at man ikke blir skutt om man roper om hjelp via VHF uten sertifikat og lisens, så kommer sikkert til å anskaffe VHF etter hvert...og muligens et kurs/lisens. Virker som vi er like paranoid hehe :-) Gi lyd om du behøver matros i vinter mens du tar bilder. Jeg stiller med vhf og sertifikat! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
-morten- Svart 30.September.2014 Link til dette innlegget Svart 30.September.2014 Skjønner brantaleu. Jeg er kjendt i området og er enig i at naturen er kansje på sitt beste om vinteren der ute! synes det er vakkert når havet fråder og. Har vært på MTB så jeg har vært på alle steder vært å nevne i Troms og Vesterålen :-) veldig fint! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 30.September.2014 Link til dette innlegget Svart 30.September.2014 Har nå lest meg til at man ikke blir skutt om man roper om hjelp via VHF uten sertifikat og lisens, så kommer sikkert til å anskaffe VHF etter hvert...og muligens et kurs/lisens. kurset er ikke mange timene: http://www.kursguiden.no/kurs/VHF---SRC-sertifikat/VHF-Nettkurs-2/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
brantaleu Svart 30.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2014 Virker som vi er like paranoid hehe :-) Gi lyd om du behøver matros i vinter mens du tar bilder. Jeg stiller med vhf og sertifikat! :O) Skal si fra om det er bruk for matros ;) Hadde sikkert vært hyggelig å dra ut med noen som har mer erfaring med RIB, tar kontakt om det blir aktuelt. Akkurat nå sliter jeg plutselig med plass å lagre båten på henger, skattøra var ikke så aktuell likevel pga dårlig brøyting... :( Har noen telefonnummer å ringe så håper det løser seg. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Hei, jeg synes planB motor virker fornuftig. Og ville sikret at propellen på denne har lav stigning slik at den får ut sin kraft i vannet. En 6 hk med lav stigning på propellen må holde for det du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.