Kyst1 Startet 27.September.2014 Link til dette innlegget Startet 27.September.2014 Ser at det er flere leverandører som leverer fortøyningstau med intergrert rykkdemper. Noen som har erfaring med disse? Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Hakkannen Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Prøvde Biltemas variant, men synes det ble alt for kort strekk i tauet i forhold til når man bruker de mer tradisjonelle rykkdemperne. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Forsøkte å kjøpe de sommer på Watski. De i butikken sa de hadde sluttet med de etter klager. De beskrev at på brygger med mye bølger så ville dempingen "ramle ut" og medføre at dempingen forsvant. Samtidig kjenner jeg mange som har de på "rolige" brygger og er fornøyde. Jeg kjøpte tradisjonelle gummilasker til å tre tauet gjennom, da jeg har en litt urolig brygge. De på biltema kan være av annen kvalitet. Hvis du er usikker på lengden fra fortøyningspunkt til båt ville jeg ha valgt tradisjonell type. Tips: ikke kjøp sjakler, lag bare fangstikke av tauøye i brygga. Med demping så blir det bra og holdbart. Sitér dette innlegget Link to post
Kyst1 Svart 27.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Takk for svar :-) Bekreftet igrunn min skepsis... Kjøpte ett sett fra watski (tror jeg) i sommer, men fikk aldri prøvd det ut, tanken var å bruke det som spring. Får se til neste år. Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Jori Svart 28.September.2014 Link til dette innlegget Svart 28.September.2014 Bruker BT sine på baug i havnen. 3 sesongen nå, fungerer perfekt. (N.B. jeg parkerer med akterenden inn) De blir dessverre ofte litt korte når man er på tur, 7 meter mener jeg å huske de er. Kunne også ha brukt de på akterenden, men da blir de egentlig for lange igjen, så har tradisjonell løsning der Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 28.September.2014 Link til dette innlegget Svart 28.September.2014 Har selv Robline tau på 16 mm med innebygget rykkdemper. Er strålende fornøyd og disse fikk kjørt seg sist vinter. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 28.September.2014 Link til dette innlegget Svart 28.September.2014 Har brukt Biltema sine i uthavn. Det har fungert helt greit, men de har vel sjeldent blitt satt på prøve. De er ofte litt for korte, 6m i følge nettsidene. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 28.September.2014 Link til dette innlegget Svart 28.September.2014 Vi har robline. Ser ut til å fungere bra, men mener de kostet skjorta Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 28.September.2014 Link til dette innlegget Svart 28.September.2014 Til faste fortøyning i hjemme havnen ville jeg ikke hatt de, der er tradisjonelle vanlige bedre og billigere.. Men som fortøynings tau på tur, kan de være grei nok...de demper jo åpenbart bedre en vanlig tau.. Eneste ankepunkt jeg har på de, er at strekkavlasteren av og til er litt idiotisk plassert. Den burde vært nærmere båten, for den kommer ofte der det passer og strekke tauet igjennom fortøyningen på gjestebryggen.. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 6.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 Noen som har testet det strekkavlastede tauet fra norsk fletteri? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.