Jump to content

Fortøyningstau med integrert demping, erfaringer?

Kyst1

Recommended Posts

Forsøkte å kjøpe de sommer på Watski. De i butikken sa de hadde sluttet med de etter klager. De beskrev at på brygger med mye bølger så ville dempingen "ramle ut" og medføre at dempingen forsvant. Samtidig kjenner jeg mange som har de på "rolige" brygger og er fornøyde. Jeg kjøpte tradisjonelle gummilasker til å tre tauet gjennom, da jeg har en litt urolig brygge. De på biltema kan være av annen kvalitet. Hvis du er usikker på lengden fra fortøyningspunkt til båt ville jeg ha valgt tradisjonell type. Tips: ikke kjøp sjakler, lag bare fangstikke av tauøye i brygga. Med demping så blir det bra og holdbart.

Til faste fortøyning i hjemme havnen ville jeg ikke hatt de, der er tradisjonelle vanlige bedre og billigere..

Men som fortøynings tau på tur, kan de være grei nok...de demper jo åpenbart bedre en vanlig tau..

Eneste ankepunkt jeg har på de, er at strekkavlasteren av og til er litt idiotisk plassert. Den burde vært nærmere båten, for den kommer ofte der det passer og

strekke tauet igjennom fortøyningen på gjestebryggen..

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...