Sydvesten Startet 30.September.2014 Link til dette innlegget Startet 30.September.2014 (redigert) Meteorologisk institutt inviterer sjøfarende til å delta i undersøkelse rundt bruken av værvarsel.. så er det mulighet til å si sin mening og være med å påvirke hvordan været skal varsles.. Personlig synes jeg dette er positivt og det er en bra undersøkelse som virker å være gjennomtenkt i spørsmålsformuleringen, og det er bra at vi blir invitert med til å forbedre presentasjon av varslingen.. Bli med på spørreundersøkelse om maritime varsler Er du fisker, seiler, hurtigbåtskipper eller bruker av annen type båt, vil vi høre hvordan du bruker værvarsler og hva som er nyttig for deg. Redigert 30.September.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
klk Svart 30.September.2014 Link til dette innlegget Svart 30.September.2014 Vel, værmeldingene er jeg fornøyd med som de er. Hvordan man skal få inn Været Til Sjøs, når man ER til sjøs har jeg ikke helt fått med meg. Utenfor rekkevidde av FM, DAB og internett. Mellombølge - kortbølge var jo billig og effektivt, men dssverre gammeldags, vekk med det. Satelittantenner finnes, koster nok mer enn båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2014 Satellittelefon er mye brukt til å ta ned data.. mange laster ned gribfiler via satellitt.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
nomen Svart 30.September.2014 Link til dette innlegget Svart 30.September.2014 Da var det gjort,er igrunn relativt godt fornøyd med treffprosenten,men siden de spør skal de få svar. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 30.September.2014 Link til dette innlegget Svart 30.September.2014 (redigert) Da var det gjort for Hulda også. Jeg er heller misfornøyd med treffprosenten. Noen ganger skjønner jeg ikke hvordan de kan bomme så mye som de gjør. I høst var vi Kattegat rundt. Spesielt en gang meldte Yr 7 m/s mens DMI sendte ut kulingvarsel for samme området på 15- til 17 m/s. DMI vant den gangen også. Vi lå der vi lå. Etter et par dager var det flere som ikke var enige med DMI, vi gikk ut tidlig på morgenen fra Grenå til Hundested. Det var meldt rund 5 m/s fra flere. DMI meldte 10- til 12 m/s. Det var nok DMI som var nærmest. Da vi var i sjøen noen timer N av Hundested, lå det en gedigen cumulus over land i bukten inn til Hundested (inngangen til Roskildefd.), svart som køl. Ikke nok med at det blåste stikker og strå. Det dannet seg fire tornadoer som landet i sjøen foran oss. Vi kunne se vanntåken som løftet seg opp fra sjøen. Været dro innover land mot vest før vi kom frem. Men selv inne i Hundested havn blåste det heller stivt. Så Yr er noe vi egentlig aldri har festet lit til når det gjelder vindstyrker. Heller ikke når det gjelder melding om torden, liker ikke torden når vi er utpå. Redigert 30.September.2014 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.