Jump to content

Vinteropplag i boblehavn med Bavaria 33 sport

Engers

Recommended Posts

Har akkurat fått beskjed om at jeg har plass i boblehavn med min Bavaria 33 sport som jeg har eid noen få uker nå.

Vet at det ligger noe angående "boblehavn" her på forumet, men vil gjerne spørre mer konkret angående min båt og motorer enn hva jeg har sett her.

1. Motorene mine er 2stk. D3 190 med drev. Er det mulig å konservere saltvannskretsen på disse når båten ligger på sjøen? Er usikker på om jeg har noe sjøvannsinntak jeg kan få stengt for å gjøre dette.

Er det så at det kan være greit å ha et par lyspærer liggende i motorrommet for å få varmet opp litt ?

2. Hva med resten av båten. Jeg ser for meg at jeg tømmer vanntanken og varmtvannstanken. Lar alle kraner på bad, kjøkken osv. stå åpne. Og jeg tar litt ferdig blandet frostvæske i alle sluk og i toalett/ septik.

Bør jeg også ha noe form for varme andre steder enn i motorrommet, eller er det viktigst å heller ha litt luker og dører åpne for å få gjennomlufting?

Vet for øvrig ikke pr. nå hvor mye strøm jeg har til rådighet på brygga i vinter.

jeg har så tenkt å bruke et presenningsstativ og dekke over båten med presenning.

Hva sier dere ?

Han har ingen sjøvannsinntak med kuleventil. Ei heller trenger du vente på noen åpen termostat i den kretsen.

Du har sikkert ferskvann på brygga og ville kjørt den med det i sjøvannsfilteret så den fikk opp litt varme. Bland frostveske og hell i slik at motor blir konservert. En liten lunk i inntaksslangene dine er lurt da det her vil ligge sjøvann uten frostvæste, men du kan jo helle litt i de også, men vil jo sige ut det da!

Ferskvann tømmes godt og bruk jollepumpa å blåse røra tomme med på slutten når pumpa ikke klarer mer

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...