Jump to content

oppbevaring av bensinkanne


Avsluttet2

Recommended Posts

Jeg har med meg to 20 liters kanner med ekstra bensin. Disse er lette å plassere i samme rommet som den faste bensintanken, hovedstrømbryteren og batterikassen.

Så er spørsmålet: Er dette et forsvarlig sted å oppbevare ekstrakannene??? Er litt redd for å gjøre noe farlig her...

 

tj

Link to post
Share on other sites

Hovedstrømsbrytern kan lage gnister/lusbue, tror jeg, derfor er det ikke lurt å ha denne i nærhet av bensindamp. Den faste tanken har vel lufting til fri-luft, som min har, men ekstra-kannene har ingen steder å gjøre av små lekkasjer av bensindamp,jeg hadde ikke stolt 100% på at kannene var helt tette. Her synes jeg det er bedre å være på den trygge siden og velge et annet egnet sted for kannene.

Link to post
Share on other sites

Jeg har med meg to 20 liters kanner med ekstra bensin. Disse er lette å plassere i samme rommet som den faste bensintanken, hovedstrømbryteren og batterikassen.

Så er spørsmålet: Er dette et forsvarlig sted å oppbevare ekstrakannene??? Er litt redd for å gjøre noe farlig her...

 

tj

<{POST_SNAPBACK}>

 

Så lenge det er god kontakt i hovedbryteren er det ingen fare, men det kan selfølgelig skje at ledningene løsner og blir liggende og gnistrer.

Tror nok jeg villel tatt de bort derfra.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Hovedstrømsbrytern kan lage gnister/lusbue, tror jeg, derfor er det ikke lurt å ha denne i nærhet av bensindamp.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finnes kapslede hovedbrytere for eksplosjonsfarlige områder. Sjekk hvilken utførelse du har. Ser at Maritim har slike. Uansett må du jo åpne lokket for å operere bryterne og dette rommet er vel forholdsvis lite og dermed lett å lufte ut.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...