Lars H. Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Det ble litt mer fornuftig en den første forklaringen du fikk om at landjord skulle kobles til midtuttaket på sekundæren, for det var jo bare tull. Men at landjord kobles som "sikkerhetsjord" til skjermingen inne i trafoen (som også skjemaet ditt viser) uten å være koblet til noe som helst punkt på sekundæren, er greit. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars Ole Svart 15.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Takk Lars H. Men hva mener du om å bruke el-sentral som eg beskriver i innlegg 23 etter skilletrafo? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Skilletrafoen eg ser i linken i innlegg #23 er einfaset, så eg antar det vil være lite strøm i 3fase kontakter ? Men tanken om å bygge eit nettverk ombord med slike lovlige løse komponenter er heilt grei. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lars Ole Svart 15.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Men det er 4stk 1-fas schuko ut kontakter. Grunnen til at jeg foreslår denne el-sentralen er at det er den jeg finner som er 16A og har flest schuko ut kontakter. Den har 3-fas inngang men har funnet overgang til schuko. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.