Dennav Startet 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2014 Er på utkikk / drømmer om en ny båt. Båten skal brukes til holmeturer, fisking, hummerteiner og den skal helst ikke koste altfor mye. Har en 14 fot Terhi nova nå som er klar for å bli byttet ut. Er nå ute etter en litt større båt, gjerne 16 - maks 22 fot. Noen gode svar å få? :) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Høres ut som en jeep er greia, eller? Hva med Ibiza sport, draco/windy oceancraft ol? Sitér dette innlegget Link to post
Dennav Svart 3.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Ja, er en type jeep jeg er ute etter. På jobben har vi to stk pioner multi, helt suverene båter til fiske og hummer. Men de koster litt mye syntes jeg. Er ikke lett detta! Vil helst ha en jeg kan grise til spyle av etter bruk, og som kjærringa syntes er grei nok til å dra på holmetur med :) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 (redigert) .. til fiske og hummer.... og som kjærringa syntes er grei nok til å dra på holmetur med :) Beklager, denne båten er ikke laget enda (ikke kjærringa heller) Redigert 3.Oktober.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Beklager, denne båten er ikke laget enda (ikke kjærringa heller) Det måtte vel isåfall være en liten eller mellomstor NB av ett eller annet slag, men da sprenges nok budsjettet og størelseskravet ganske fort Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Olympic Lilleham Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Jeg har en Oceanmaster 660BR, altså en bowrider med en liten cabin, wc og pentry. Har fungert supert i år, badebåt, overnatting, fiske, vannsport. En super allrounder! Men mye mulig at denne ikke går under betegnelsen rimelig! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Fisk og andre sjødyr, skal ikke ombord i moderskip ! Om de skal, skal moder bli hjemme :-) En annen løsning er gummibåt/jolle laget av annet enn gummi. Sitér dette innlegget Link to post
Estelle Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Vil anbefale Buster M eller L. Dette er robuste båter som egner seg til det meste som du er ute etter. Har selv en nyere XXL og har meget gode erfaringer med denne. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 (redigert) Hva med en brukt Øien 530 med Yamaha 40 hk? Suveren teinebåt, bred og trygg. Vindskjerm kun for fører, men hvis en skal på holmeturer blir jo det i fint og stille vær. Ser flere her som er på tur med fruen i Øien 530 og Sting i samme størrelse, der fruen har medbragt fluktstol om bord og ser ut til å nyte båtlivet. Ser for egen del at det blir 90 % fiske (hummerfiske og en og annen fisketur) og 10 % koseturer når en ser etter timer i bruk. Regner med det er båten du vil grise til og spyle av, og ikke kjærringa? Redigert: De litt eldre Øien 530 tror jeg ikke er selvlensende, må sjekkes hvis dette er et krav fra deg (bør være det). Redigert 11.Oktober.2014 av Søringen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.