Jump to content

Bravo 2. Vann i belg

ChrPus

Recommended Posts

Jeg misunner deg den smørenippelen som går til styrebolten, den mangler på min transom. Jeg vurderte muligheten å ettermontere dette men slo det fra meg fordi jeg da måtte demontere hele transom, og da må motor ut. Har ganske mye slakk i styrebolten men lekkasjen av sjøvann er ennå begrenset, så jeg følger med på utviklingen. Når/hvis jeg må bytte styrebolt skal jeg iallefall montere smørenippel.

Overdel på Bravo er like.

Underdelen er forskjellig, på Bravo 1 er det tynnere propaksel og mindre diameter på propell.

På Bravo 2 er det 19 "tagger" på prop aksel som nevnt og plass for opp til 18,25" dia på propell.

Mener du slange innvendig i transom, så er den festet med en plast plugg som skal skrus ut.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

• 1 måned senere...

Hei, Var igjennom samme historie som deg i 2012. På veg hjem etter båtkjøp oppdaget vi en del ulyder i drevet og båten ble tatt på land. Belgen var like stygg som din og det samme gjaldt de mekaniske delene.

Mekaniker som så på det oppdaget et slagmerke i drevflensen som hadde medført at det sakte men sikkert piplet inn vann. Endte med bytte av aksling og knuter, belg, lager både på motorsiden og flere lager i drevet samt reparasjon av flensen. Kom på ca 20.000,- med arbeid. I ettertid hadde jeg spart en del kroner på å kjøpe delene i USA.

I resten av 2012 og i 2013 holdt det seg fint, men nå oppdaget jeg at det nok en gang var rustvann i belgen men ikke på langt nær samme skadeomfang. Ser nesten ut til at en fjær inne i belgen har ligget an mot knuten og laget et skrapemerke. Tror det har gått hull på belgen pgå av dette og at det er grunnen til at det denne gangen har kommet inn vann. Olja i drevet ser ganske bra ut.

Setter nå service person på saken for å sjekke.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...