kupling Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Du se der styrearmen går gjennom transom(akterenden i motor romme) og ut til drevet.(trangt)bruk lommelykt og/eller legg litt papir og se om d drypper. Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 12.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Ser det er en smørenippel der, går den til styringa? Eller er jeg helt på tur nå? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
kupling Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Du må se innvendig i båten,der styrearmen går ut til drevet om d ligger litt vann der.Det er lettere å se vis båten ligger på vannet om det lekker. Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 12.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Da blir der til neste år, den drøppte veldig når jeg tok den opp, men jeg veit veit ikke hvor det kom fra. Håper jo på knutebelgen ettersom det så ut som det gjorde :/ Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
kupling Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Her kan du se EN måte å bytte styrebolt på: jr marine.com/videos Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Jeg misunner deg den smørenippelen som går til styrebolten, den mangler på min transom. Jeg vurderte muligheten å ettermontere dette men slo det fra meg fordi jeg da måtte demontere hele transom, og da må motor ut. Har ganske mye slakk i styrebolten men lekkasjen av sjøvann er ennå begrenset, så jeg følger med på utviklingen. Når/hvis jeg må bytte styrebolt skal jeg iallefall montere smørenippel. Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 12.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Da håper jeg den smørenipplen virker. At den vil tette :) Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
ChrPus Svart 13.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Nå er jeg plutsli også veldig i tvil om hvilket type drev jeg har? Er så veldig mye som ikke stemmer i dem papirene jeg har fått med båten fra tidligere eiere. Hvordan kan jeg vite om det er et bravo en eller to? Det står ingenting på drevet, kan noen tyde ut fra et dårlig bilde? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
wabby Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Du skal telle 19 tagger/hakk på akslingen nede om det er Bravo II Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 14.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Da får jeg telle. Vet dere om driv knuten er samme på bravo 1 å bravo 2? Skal bestille ny på ebay, men finner bare til bravo 1 Hvordan får jeg vannslangen løs fra transom? Er den bare lima så jeg kan røske den ut? Eller sitter den fra innsiden? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Chris284 Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 (redigert) Overdel på Bravo er like. Underdelen er forskjellig, på Bravo 1 er det tynnere propaksel og mindre diameter på propell. På Bravo 2 er det 19 "tagger" på prop aksel som nevnt og plass for opp til 18,25" dia på propell. Mener du slange innvendig i transom, så er den festet med en plast plugg som skal skrus ut. Redigert 14.Oktober.2014 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
ChrPus Svart 14.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Æsj, det hørtes trangt å lite gøy ut, må vel demontere slanger åsså da for å komme til :( Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Petter-B Svart 16.November.2014 Link til dette innlegget Svart 16.November.2014 Hei, Var igjennom samme historie som deg i 2012. På veg hjem etter båtkjøp oppdaget vi en del ulyder i drevet og båten ble tatt på land. Belgen var like stygg som din og det samme gjaldt de mekaniske delene. Mekaniker som så på det oppdaget et slagmerke i drevflensen som hadde medført at det sakte men sikkert piplet inn vann. Endte med bytte av aksling og knuter, belg, lager både på motorsiden og flere lager i drevet samt reparasjon av flensen. Kom på ca 20.000,- med arbeid. I ettertid hadde jeg spart en del kroner på å kjøpe delene i USA. I resten av 2012 og i 2013 holdt det seg fint, men nå oppdaget jeg at det nok en gang var rustvann i belgen men ikke på langt nær samme skadeomfang. Ser nesten ut til at en fjær inne i belgen har ligget an mot knuten og laget et skrapemerke. Tror det har gått hull på belgen pgå av dette og at det er grunnen til at det denne gangen har kommet inn vann. Olja i drevet ser ganske bra ut. Setter nå service person på saken for å sjekke. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
ChrPus Svart 16.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2014 Æsj. Det er ikke bra. Jeg har resonert meg fram til at jeg har litt skade jeg å. Nå er drevet på verksted for å bytte være aksling og knuter. Så får vi se tilstanden på lagera når dem åpner den. Har nye belger å transom lager her. Må bare få somla meg til å sette det på. Blir nok ikke i år :P Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.