Marcusenn Startet 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2014 Hei! Treng tips og info ang pussing og lakking av alt treverk både innvendig og utvendig. Hiver inn noken bilder av båt i samme slengen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Gratulerer med flott båt! Jeg ville nok ha skrapt den ren for lakk utvendig, kjørt på med FerroBet for å fjerne mest mulig av det mørke for så å sette den grundig inn med olje og lakk etterpå. En stor jobb, men et pent og velstelt treskrog er virkelig verdt noen timers arbeid... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marcusenn Svart 10.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Takker:) ja ein flott båt, men er ein del å gjør. Ska eg pusse ned heile skroget først å så olje de etterpå? Eller skal eg olje menst eg pussa? :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Ikke pusse, men skrape. Pussing sliter vekk unødig mye treverk. Deretter påfører du mange strøk Ferro-bet rustvask til treet blir lyst og fint (bare på det misfargede), og lar det tørke. Så er det bare å pøse på vått i vått med valgt olje. F.eks Owatrol D1 eller rå linolje. 15-20 strøk, til det slutter å trekke. Skroget innvendig bør også mettes med olje. Til sist 4-5 dekkstrøk, alt etter hvilken olje som er brukt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marcusenn Svart 12.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Okei! Takker for info:-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Malte skrog er også pent. Kan vel spare endel jobb på det ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Marcusenn Svart 13.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Ja sparer sikkert ein del jobb på de. Men får olje skroget først og heller sjå om de blir flott, vist ikkje er alternativet å male det:-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Det bør uansett oljes før maling, så det er greit å begynne i den enden ja. Jeg tipper du vil få et veldig akseptablet resultat, skroget ser slett ikke ille ut... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marcusenn Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Heisann! Då er båten pussa og lakka? blei flott ? Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 (redigert) Redigert 7.Juni.2015 av Marcusenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Nero II Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Jøss så fin du fikk den! Gratulerer med en staselig båt! Fortell hva du har gjort! Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Kjempe flott skute. Til Lykke :-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Marcusenn Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Takktakk? eg fjerna gammel lakk, også brukte eg ferrobet for å få vekk de svarte som var i skroget, Deretter 8 strøk med terpentin for å få skroget metta og tilslutt benarolje.? og blei ett veldig bra resultat? Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Ble riktig lekkert dette jo! Godt jobba! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marcusenn Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Takker! Ja blei veldig fin? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.