Jankar Startet 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2014 Byttet nettop girolje på min yamaha f100 2011 modell, den gamle oljen var helt fin. Men etter å ha fylt på ny olje, med for høyt trykk lakk den noe girolje fra kjølvannsinntaket!! Fikk høre at dette kom av at det ville presse seg ut gjennom pakninger ved for høyt trykk, men at det ikke var farlig. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Hvordan mener du at det var for høyt trykk? Du skal fylle i det undre hullet og det øvre skal være åpent. Når det er fullt renner olje ut i det øvre hullet. Umulig å få høyt trykk her. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Den Var Ny. Sett det på verksted , Tror det er ødelagt no o ringer Blir dyrt å kjøre hvis det ikke er tett Mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Jankar Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Ja, men når jeg skrudde i skruen oppe, så pumpet kompisen min litt til, ergo for høyt trykk. Så må jeg bite i det sure eplet og levere undervannshuset for reparasjon, eller tåler den dette? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Hvis du har fått slikt trykk at en pakning har blitt utett og slipper olje ut, vill den sikkert også slippe vann inn. Hvis du ikke føler deg trygg på at du kan ordne det selv ville jeg levert motoren på verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Høres ut som du må av med impeller hus ,å bytte o ring/ pakkning Eller trøkk teste det. Det er dyrt med ny gir kasse + jobb Mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Jankar Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Kan man bytte disse delene selv? Eller er det like greit å ta avbundervannshuset å levere inn og betale de båtdollarne det koster? Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Har ikke vært så veldig bekymret,iom. at simmer-ringene i holderen under impelleren er montert med tettnings retningen mot impeller siden.Dvs. olje/veske kan lett passere den ene vegen ut mot sjøvann-siden. begge tettingsringene er montert samme veien. Sitér dette innlegget Link to post
Jankar Svart 6.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 ja, det hadde jo vært smart om det bare var sånn og jeg kunne kjøre videre... Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Hør med et Yamaha verksted du, MVH Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Tviler på at noe er blitt ødelagt slik du beskriver oljeskiftet som er gjort. Jeg hadde fyllt opp med olje, sjøsatt til våren, brukt den en stund og sjekket olja. Sannsynligvis er alt ok og du kan nyte nok en flott sommer på sjøen. Men selvfølgelig, skal du gardere deg leverer du undervannshuset til service og tar kosten på dette nå i vinter. Første steg blir vel en trykktest og kanskje slipper du unna allerede her. Sitér dette innlegget Link to post
Terje338 Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Som nevnt tidligere i tråden så er tegningene på undervannshuset slik at dei tetter for vatn inn, men skal kun holde eit moderat trykk utover. For og teste undervannshuset om pakningene er i bra stand er det vanlig og trykksverte huset med trykkluft. Om eg husker rett så skulle pakningene klare og holde 1bars lufttrykk, men kjem du litt over dette vil du høre det begynner og fise ut igjennom sjøvannsintaket. Man klarer dermed ikkje og sprenge pakningene ved og fylle giret med olje, eller trykksette det med lufttrykk. Om du er litt usikker så kan du skru ut nederste oljeplugg etter nokre timers bruk. Da vil det komme svakt rennende olje ut igjennom holet, og du vil raskt sjå om oljen er misfarget og kvit. Er oljen fin, er det berre og skru inn igjen pluggen og bruke motoren videre. Sitér dette innlegget Link to post
Jankar Svart 7.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 ja, skal være to simringer som holder vann ute, har tegningen her. men kunne levere den på trykktest og vakuum test. viser den seg tett der så er det bankers tett. det er en tusing vel verdt føler jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.