Superkul Startet 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2014 Er det noen som har en draco 2100 e.l her som er på land og har volvo penta 290 drev som kan ta et mål for meg fra bunnen av drevplate til underkant båt ?? eller fra hullet (hvis drevplata er vekk) og ned Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
I.M.S. Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Hva er vinkelen på akterspeil i forhold til bunnen ? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Det er akuratt det - har den tabellen men og måle vinkelen og få det nøye nok stoler jeg ikke på meg selv nok til Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 7.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Jeg hadde vært mere komfortabel med ett konkret mål av en orginal instalasjon Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Vi har dette drevet på en Windy 22. Men jeg skal ikke ned til båten før om noen dager. Kan ta et mål da. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 det burde duge det - er vel samme prinsippet og ikke så veeeldig ulik bunn?? sier tusen takk for det :) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Tror nok dette er veldig likt. Så og si samme størrelse på båt, nesten samme konstruktøren og samme type skrog. Burde gå greit;-) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Du bør vel egentlig ta utgangspunkt i senterlinjen på motoren din, ikke mål fra en annen båt ? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 men alle drevplatene til vp 280 og 290 er like senter på vel ?? sist jeg målte grader og prøvde det der varierte det veldig på høyden bak der ..... mulig jeg er tafatt /redd for og feile Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
jeb Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 du får mal fra Volvo Penta Norge går jeg utifra. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Superkul Svart 7.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 (redigert) Jeg har malen men er veldig usikker på høyden finner liksom ikke roa på gradene Redigert 7.Oktober.2014 av dracojab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 7.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 (redigert) Hvis ikke noen har gradene på speilen da ? jeg har jo malen og da står det jo høyder der Redigert 7.Oktober.2014 av dracojab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
adeneo Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 (redigert) Legg en rettholdt under kjølen på båten, ta mål ut fra starten av akterspeilet og opp slik at man får en trekant, og fin vinkelen på den nedre indre graden, det er egentlig ikke veldig komplisert. Jeg tipper den er 13-14 grader på en Draco. Redigert 7.Oktober.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Driver ikke JarleB med samme problemet i samme distriktet, med samme båten da? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Det er meg det også , har akuratt bytta nickname hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Ble litt forvirra her jeg og Jarle ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Å ja, da skjønner jeg Følg Adeneo sitt forslag, resten står på malen. er ikke så vanskelig. Skjønner det er guffent når man skal skjære hull. kontroller mål i flere retninger for å sjekke at hullet blir rett. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Ja det er helguffent - tenk å heise oppi åttern også er motorfester for høye - hølet for langt opp etc grøss Derfor vil jeg helst prøve og få tak i en som har lik båt og få ett mål Jeg lagde høl på scanden jeg hadde og det vinglet veldig på målene hver gang jeg dobbeltsjekket Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Ingen som har en draco 2100 på land her ??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 er vel lik i baken en 23 også??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kjærringå Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Hei du, jeg har en Draco 2100 under restaurering som står uten transomplate i og som er orginalmontert med v8 og 290 drev. Skal få tatt noen mål til deg når jeg kommer hjem fra offshore. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 JAAAA JIPPPYYYYYYYYYYYY Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 10.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Da er det vel bare å montere da eller? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 12.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Må kline på litt epoxy eller no men først må jeg lage motorfester og det er like kvalmt :) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.