Tampeservice Startet 7.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2014 Hvordan justerer jeg tomgangsturtallet på denne motoren? Forøvrig veldig gode motorer. Har en mistanke om at det er en liten skrue på selve dieselpumpa men er ikke sikker. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Denne motoren har normalt RSV regulator. I bakkant av pumpen er det 2 justeringskruer. Den øvre, skrujernspor, er for justering av lav tomgang, og den nedre, kupolmutter, er for justering av tomgangstabilisering. Dersom du endrer tomgangsturtall, kan det i noen tilfeller medføre "jaging", som du da kan justere på stabiliseringsskruen. Ved justering av denne, kan turtall på høy tomgang endres, og må justeres. Kontroller turtall for høy og lav tomgang før du begynner med en separat turteller for å ha referansepunkter, instrumentet tilkoblet motoren har ofte litt store toleranser. Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Flott, takk for svar. Stb motor har kun ca 500 o/m på tomgang og jager opp og ned på kald motor. Bb motor ligger på ca 600 o/m og maler jevnt. Skal prøve disse skruene så får vi se om jeg klarer å synkronisere motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Nå er tomgangen i orden, stemte helt med beskrivelsen du ga meg! Takker :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.