Martin Blomberg Startet 8.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2014 Det er første gangen jeg skal ha båten på land. Har fått tildelt en plass på skrånende grus underlag. Båten som er en Viksund Cabin Cruiser på 24 fot og 3000 kg skal stå på selvjusterende båtkrybber fra Ilas som hver tåler 2000 kg (dvs tåler båt på 4000 kg). Plassen er en svakt skrånende parkeringsplass med grus. Jeg tenkte sette krybbene slik at de står i vater. 1. Hva skal jeg bruke under krybbene for å få dem i vater? 2. Hvor på båten er det best å plassere krybbene slik at vekten er jevnt fordelt? 3. Noe annet å tenke på ved bruk av selvjusterende krybber? Alle tips tas imot med stort takk! Båten: Krybbene: Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Er ikke mulig å grave litt bort på den høye siden da, og på den måten lage ett underlag som er plant og i vater? Da unngår du eventuell skjev belastning som kan oppstå ved å legge under klosser osv. TA Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Utnytt høydeforskjellen ved å plassere baugen høyest. Hvis det går da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Big Horn Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Med så kort støtte i lengderetningen må du ikke finne på å sette båten på skrå grunn i lengderetningen. Selv hadde jeg skrudd sammen en H-ramme av 4"x4" lik fotavtrykket til krybbene, samt lagt til en meter på støttene i lenderetningen. I hver ende av støttene i lengderetningene borrer du et Ø10mm hull og bolter de fast til H-rammen med passende gromme franske treskruer. Rammene vateres opp i på bakken ved hjelp av passende plank, også med støtte midt under krybben. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Var og titta på den plassen i dag igjen. Det ligger sagflis oppå gruset. Jeg tenkte ta en spade og få bort sagflisen, blir litt rettere under da. Er disse selvjusterende krybbene egentlig beregnet for å stå på flat asfalt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.