Jump to content

Skrånende grus som opplagsplass, hva gjøre så båten ikke velter?

Martin Blomberg

Recommended Posts

Det er første gangen jeg skal ha båten på land. Har fått tildelt en plass på skrånende grus underlag. Båten som er en Viksund Cabin Cruiser på 24 fot og 3000 kg skal stå på selvjusterende båtkrybber fra Ilas som hver tåler 2000 kg (dvs tåler båt på 4000 kg).

Plassen er en svakt skrånende parkeringsplass med grus.

Jeg tenkte sette krybbene slik at de står i vater.

1. Hva skal jeg bruke under krybbene for å få dem i vater?

2. Hvor på båten er det best å plassere krybbene slik at vekten er jevnt fordelt?

3. Noe annet å tenke på ved bruk av selvjusterende krybber?

Alle tips tas imot med stort takk!

Båten:

bilde

Krybbene:

bilde

Med så kort støtte i lengderetningen må du ikke finne på å sette båten på skrå grunn i lengderetningen. Selv hadde jeg skrudd sammen en H-ramme av 4"x4" lik fotavtrykket til krybbene, samt lagt til en meter på støttene i lenderetningen. I hver ende av støttene i lengderetningene borrer du et Ø10mm hull og bolter de fast til H-rammen med passende gromme franske treskruer. Rammene vateres opp i på bakken ved hjelp av passende plank, også med støtte midt under krybben.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...