Jori Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Får du nok temperatur på motoren så termostaten åpner seg med kun 15 min kjøring? Er ikke termostat på sjøvannsiden. Så spiller ingen rolle. Han må flushe motoren med vann på sjøvannsiden, sikkert lurt å kjøre den litt da. Det blandes sjøvannsiden og ferskvannsiden i denne diskusjonen. Unntaket er om moteren er kun sjøvannskjølt, noe TS ikke har nevnt noe om Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Motoren er en Yanmar 4jh3-tde. Jeg var ute i båten nå, kjørte den ti min med ferskvann, så 12 liter med ferdigblandet frostveske (av nå et merke/type). Ikke noe spor av klumper, eller lite gjenomstrømning, så anser sak som løst. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Så bra, jørn! Da håper vi på en klumpefri rapport også for ferskvannskretsen til magnuje! Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Ahhh, var en som kuppet tråden med ferskvannsiden som problem, ja da får vi håpe det løser seg for han med, hehe Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Beklager kuppet :p Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Neida, jeg som ikke registrerte at du hadde ett innlegg og det vridde diskusjonen. Arvid_A, flott måte å si ifra på magnuje, du har vel fått de tips du trenger for ferskvannssiden Så beklager jeg at jeg ikke fikk med meg "kupp-innlegget, hehe Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 It's all good :-) Bare det ikke kommer en som har blandet på begge kretser, he he ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
jørn Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Om noen har en motor som er klar for evige jaktmarker, er det bare å prøve å blande på ferskvannsiden og sjøvannside, og rapportere her, hehe. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 (redigert) Jeg kan rapportere om klumpefri rosa væske også fra ferskvannskretsen :) Kjørte ned til båten og tappet ut fra den ene ventilen i forferdelig tordenvær (må jo bare få sjekket ellers går det utover nattesøvnen). Men det blir bytting til helgen for å være på den sikre siden så klart. Mye man skal lære når man får seg båt. Sto ingenting om dette i manualen (som jeg fulgte med største nøyaktighet) og jeg kjøpte Yanmar sin egen frostvæske for å være på den sikre siden. Ingen advarsel på flasken heller om dette. Men det er vel slik som med alle ting, det er lett når man har lært det Redigert 9.Oktober.2014 av magnuje (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Ja, magnuje, båtlivet er i sannhet mer enn solvarme svaberg og ankerdrammer! Bra at alt synes å være i orden med Yanmar'en! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.