Jump to content

Benytte både blå og rød frostvæske ved vinterkonservering motor

jørn

Recommended Posts

Får du nok temperatur på motoren så termostaten åpner seg med kun 15 min kjøring?

Er ikke termostat på sjøvannsiden. Så spiller ingen rolle. Han må flushe motoren med vann på sjøvannsiden, sikkert lurt å kjøre den litt da. Det blandes sjøvannsiden og ferskvannsiden i denne diskusjonen. Unntaket er om moteren er kun sjøvannskjølt, noe TS ikke har nevnt noe om

Jeg kan rapportere om klumpefri rosa væske også fra ferskvannskretsen :)

Kjørte ned til båten og tappet ut fra den ene ventilen i forferdelig tordenvær (må jo bare få sjekket ellers går det utover nattesøvnen). Men det blir bytting til helgen for å være på den sikre siden så klart.

Mye man skal lære når man får seg båt. Sto ingenting om dette i manualen (som jeg fulgte med største nøyaktighet) og jeg kjøpte Yanmar sin egen frostvæske for å være på den sikre siden. Ingen advarsel på flasken heller om dette.

Men det er vel slik som med alle ting, det er lett når man har lært det

Redigert av magnuje (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...