BMW X1 Startet 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2014 Skiftet luftfilter på min Mercruiser 2.8 ES 200 HK i dag, det er akkurat som det ligger en oljefilm på filteret. Når jeg tykker på filteret får jeg olje på fingrene. Ble fortalt at det ikke var så bra med olje på filteret, jeg burde skru av oljelokket og se om du kom luft ut av oljepåfyllingsrør når jeg startet motor. Kom det luft ut var det ikke noe godt tegn og jeg burde ta en kompresjonstest av motor da dette kunne bli dyrt å reparere? Noen som har noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Per Tore Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Regner med at du har et skumgummi-filter. Skal være olje på disse. Skal renses og oljes innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Er et skumgummi filter, var ikke noe olje på det nye filteret jeg monterte. Hva med luften jeg kjenner som kommer ut av oljepåfyllingsrøret da? Skal det være slik eller unormalt når motor går på tomgang? Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 (redigert) Det kan hende at den suger like mye som den blåser igjennom hullet men at det vil kjennes ut som den blåser. La peilepinnen stå i og skru av oljepåfyllingslokket mens motoren går, hold et A4 ark løst over og du vil se om den blåser. Arket burde blafre litt opp og ned, plåser det opp ville jeg tatt en komptest. At det kommer litt olje fra åndingen inn til luftfilteret er ikke uvanlig, det er ofte bare oljedamp som over tid vil samle seg til olje. Det er mye bedre at åndeslangen blir montert etter filteret, da er problemet med grisete filtere borte. Vet ikke om det er koblet slik på din motor.... Redigert 9.Oktober.2014 av Maruma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 At det kommer luft ut oljepåfylling er ikke nødvendigvis gjennomslag i sylindere. Jeg hadde litt luft på min og ble litt urolig. Men da jeg kjørte med belastning og litt turtall var det plutselig ingenting. Slangen for utlufting av toppdeksel hadde jeg av når jeg testet, for den suger jo til seg luft, spesielt turbomotorer, bare for å være sikker på at ett eventuelt gjennomslag ikke forsvant til luftfilter. Det bør vel lukte litt eksos hvis det er gjennomslag skulle jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.