Jump to content

Regner og tordner, men koser meg max i båten !

Worry II

Recommended Posts

Gleder meg. Er bare meg og bikkja, og jeg slapper av med tv, og enkel mat. Synes lyn er fint, så når det kommer, slår jeg av lyset ombord og nyter :-)

Forstår ikke helt at "Worry" er så bekymringsløs der under teppet? Tror han må bytte nick til "No worries"?

Regner med bikkja ikke er like begeistret for lyn og torden som eieren (?)

Var på hytta i fjor under et kraftig tordenvær, med panorama-utsikt utover øyer og havet. Var fascinerende å stå ute og se på lynene som passerte ute i havet. Litt av et lysshow!

For 27 år siden hadde jeg en avisrute, en som brakte meg 3 km over øde og åpne bondeveier. En ettermiddag var det et fryktelig tordenvær akkuratt over meg mens jeg leverte aviser. Da jeg var det høyeste punktet midt mellom jordene, på toppen av ei stålramme, hørte jeg lynet nesten før det blinket. Jeg kunne kjenne svovellukta og føle at lufta var ladet, så nær var lyna. Siden da, har jeg aldri fryktet lyn. Var det meningen jeg skulle bli truffet, måtte det være da.

Nå er jeg og klar for køya, i båten. Må benytte muligheten nå før båten går på land om to uker...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Samme opplevelsen hadde jeg, tror det va sommeren 88. Et vanvittig regnvær kom, med torden, jeg sto i hagen og spadde for at vannet ikke skulle komme inn i kjelleren. Plutselig så ble hele plenen kritthvit, og i samme øyeblikk så smalt det noe helt vanvittig, samtidig som det føltes som om noen slo meg hardt mot bakken.Kjente også svovellukt etterpå. Så hvor det lynet slo ned må gudene vite, men langt vekk var det iallfall ikke. Syns for forøvrig også at tordenvær er koselig.

Jeg og sønnen var på overnattingstur i sommer i et strålende vær og plutselig kom et utrolig tordenvær med vanvittig regnskur og masse lyn! Forran oss lå en seilbåt så vi var langt fra høyeste punkt! han hadde en ståltråd øverst i masta, mulig det var lynavleder.. før jeg gikk og la meg fleipa jeg lit med han som lå der med en tresnekke, at det er jo ingen problem for vi har jo lynavleder her :-) etter skura ble det flott igjen og vakkert sommervær!

trivelig å høre regnet på kalesjen! fikk ihvertfall konstantert at den var tett! ikke en dråpe drev inn.

bilde

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...