Worry II Startet 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2014 Ligger under et teppe i forcabinen. Har på dieselvarmer og ser på tv. Fantastiske lyn etterfulgt av tøffe knall. Du verden så kos ! Nyter siste helgen på vannet for i år. Du verden for en sommer ! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Hvor ligger du? Ser ikke noe lyn på Gressholmen Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Hvor ligger du? Ser ikke noe lyn på Gressholmen Han ser dem på TV, ser du vel! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Bare vent, Tom ! Kommer snart. (Moss) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Gleder meg. Er bare meg og bikkja, og jeg slapper av med tv, og enkel mat. Synes lyn er fint, så når det kommer, slår jeg av lyset ombord og nyter :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Han ser dem på TV, ser du vel! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Hmmmmm... er det bare jeg som har tordenvær ? (må sjekke hva det står på boksen her nå..) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Gleder meg. Er bare meg og bikkja, og jeg slapper av med tv, og enkel mat. Synes lyn er fint, så når det kommer, slår jeg av lyset ombord og nyter :-) Forstår ikke helt at "Worry" er så bekymringsløs der under teppet? Tror han må bytte nick til "No worries"? Regner med bikkja ikke er like begeistret for lyn og torden som eieren (?) Var på hytta i fjor under et kraftig tordenvær, med panorama-utsikt utover øyer og havet. Var fascinerende å stå ute og se på lynene som passerte ute i havet. Litt av et lysshow! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Regner med bikkja ikke er like begeistret for lyn og torden som eieren (?) Hun bryr seg ikke, så hun er ikke "Worried" Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Mitt nick er relatert til båt. Har du båt,.. så har du en ting å være beskymret for. Viktig det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Ja, alltid noe å bekymre seg for når en har båt Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 (redigert) Hmmmmm... er det bare jeg som har tordenvær ? (må sjekke hva det står på boksen her nå..)Har ikke sett noe her inne. Tipper du hørte litt rundt kl 19:15 og 20:15 i dag? Så ut som det var ganske konsentrert i ytre oslofjord. Radaren kl 20:15: Redigert 11.Oktober.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
All In Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Regner med at du har en kald en på hylla også da Stig? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Ja, Ronny, kona fikk meg til å jobbe på fredagskvelden, så nå har jeg kalde på hylla :-) Råd til gutta; Begrens konas tilgang på å se Sinnasnekkern på TV-Norge ! Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 For 27 år siden hadde jeg en avisrute, en som brakte meg 3 km over øde og åpne bondeveier. En ettermiddag var det et fryktelig tordenvær akkuratt over meg mens jeg leverte aviser. Da jeg var det høyeste punktet midt mellom jordene, på toppen av ei stålramme, hørte jeg lynet nesten før det blinket. Jeg kunne kjenne svovellukta og føle at lufta var ladet, så nær var lyna. Siden da, har jeg aldri fryktet lyn. Var det meningen jeg skulle bli truffet, måtte det være da. Nå er jeg og klar for køya, i båten. Må benytte muligheten nå før båten går på land om to uker... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
haugi Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Samme opplevelsen hadde jeg, tror det va sommeren 88. Et vanvittig regnvær kom, med torden, jeg sto i hagen og spadde for at vannet ikke skulle komme inn i kjelleren. Plutselig så ble hele plenen kritthvit, og i samme øyeblikk så smalt det noe helt vanvittig, samtidig som det føltes som om noen slo meg hardt mot bakken.Kjente også svovellukt etterpå. Så hvor det lynet slo ned må gudene vite, men langt vekk var det iallfall ikke. Syns for forøvrig også at tordenvær er koselig. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Jeg og sønnen var på overnattingstur i sommer i et strålende vær og plutselig kom et utrolig tordenvær med vanvittig regnskur og masse lyn! Forran oss lå en seilbåt så vi var langt fra høyeste punkt! han hadde en ståltråd øverst i masta, mulig det var lynavleder.. før jeg gikk og la meg fleipa jeg lit med han som lå der med en tresnekke, at det er jo ingen problem for vi har jo lynavleder her :-) etter skura ble det flott igjen og vakkert sommervær! trivelig å høre regnet på kalesjen! fikk ihvertfall konstantert at den var tett! ikke en dråpe drev inn. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.