Jump to content

Lakksprøyte fra Biltema


Morten_L

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med lakksprøytene for trykkluft fra Biltema?

 

http://www.biltema.no/products/product.asp...3&iItemId=80522

De er jo billige, men det hjelper ikke hvis de ikke funker :nonod:

Det jeg hadde tengt å bruke den til er å male skroget innvendig med(jotun skipsmaling, kun på glassfiber bak innredning/under dørken så finishen her er ikke viktig så lenge den dekker bra), bunnstoff, og evnt prøve å lakke treverk(finerplater) med den.

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Har brukt en annen av biltemas billige sprøyter, med underliggende kopp. Dette har fungert helt greit. Men jeg har en mistanke om at en dyr sprøyte er lettere i bruk. Jeg sprøytet noen innerdører og resultatet ble meget jevnt og fint, her ellers brukt den til litt småtteri og det fungerer helt greit. Må tynne malingen såpass at den dekker litt lite, og det blir derfor en del strøk, mulig at dette hadde fungert bedre med en overliggende kopp? Tror jeg skal kjøpe meg en slik neste gang jeg er på Biltema, må prøves. Ikke akkurat svar på ditt spørsmål men det var da noe i alle fall..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en tilsvarende sprøyte, ikke Biltema men ser akkurat lik ut. Tror jeg betalte under 300,- for den i alle fall. Den har fungert utmerket til mitt bruk, har blant annet lakkert et par biler med den. Fordelen med overliggende kopp er jo at du kan bruke den til små lakkmengder, og den er derfor velegnet til smålakkering (lite svinn). Men det er ikke noe problem med større oppgaver heller, du må bare fylle koppen oftere...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei!

Har også kjøpt en slik billig sprøyte fra Mo og Co. Skal lakke noe småting, men eg lurer på hvordan man rengjør en slik sprøyte?

<{POST_SNAPBACK}>

Vask ut av koppen med tynner, og fyll på 0,5-1 dl tynner i koppen. Sprøyt dette gjennom sprøyten, og demonter deretter dysen for å tørke vekk eventuelle rester. Fort gjort...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...