Ingar Svart 19.April Link til dette innlegget Svart 19.April Ja, man må alltid oppgi i tittelen hvilken motor man har ved slike spørsmål. Reglene var ikke så nøye for 20 år siden. At jeg konkluderte med utenbordsmotor var på grunn av den høye spenningen, uvanlig problem med innenbordsmotor. Og det var snakk om shunt som er en regulator brukt på utenbordsmotor med ladespole da den ikke fører til spenningstap, den brenner bare av overskudd. Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 23.Juni Link til dette innlegget Svart 23.Juni Litt sen tilbakemelding. Motoren det gjelder er en innenbordsmotor, Volvo Penta D2 55 hk 2006 mod. Den hendte at den gamle plotteren (Raymarine E 80) slo seg av en sjelden gang. Den nye (Raymarine Axiom 9), restartet hele tiden. Gikk over og sjekket ledningsnett og koblinger, uten resultat. Fulgte derfor rådet til Fantino og monterte en omformer, med 12 V utgangseffekt. Etter 20 timers motorgange, har alt fungert perfekt. Takker for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 23.Juni Link til dette innlegget Svart 23.Juni dobsen62 skrev 6 minutter siden: Litt sen tilbakemelding. Motoren det gjelder er en innenbordsmotor, Volvo Penta D2 55 hk 2006 mod. Den hendte at den gamle plotteren (Raymarine E 80) slo seg av en sjelden gang. Den nye (Raymarine Axiom 9), restartet hele tiden. Gikk over og sjekket ledningsnett og koblinger, uten resultat. Fulgte derfor rådet til Fantino og monterte en omformer, med 12 V utgangseffekt. Etter 20 timers motorgange, har alt fungert perfekt. Takker for hjelpen! Så bra - ikke minst at du melder tilbake og ‘lukker’ tråden - til glede for nye lesere som det het i Donald Duck & Co i hine hårde dager 😎 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.