roeren Startet 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2014 Lett til laber sørvest bris, nesten litt svak. Og den spaknet, så seilingen ble litt til og fra. Først for seil et stykke, så ro opp et stille sund. I land i skogen og gå omkring etter sopp - som jeg ikke fant. Videre for årer; da det kom et drag, var det opp med riggen. Men draget forsvant nesten med en gang så - ned igjen med riggen, og ut med årene. Men etter noen hundre meter kom det vind igjen, og så opp med riggen IGJEN! Bra at riggen er superenkel å ta opp og ned! Denne gangen strøk det fint av sted, og jeg kunne snart seile gjennom det trange sundet til Stølekilen, for de som er lokalkjent. Her var det blikkstille, så jeg rodde litt omkring og så på skog og strender og stup og steinurer og fugl. Så på med motoren, og ruslet pent av sted ut i fjorden igjen. Her slapp jeg ut dorgesnøret, tok en runde ut mot Kvåsefjorden, og så vestover gjennom Randøyfjorden. På vei hjemover fikk jeg to lyr, som ble to fine middager, den ene allerede spist. Dette er robåtbruk for alle og enhver! Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 14.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Jeg har ikke fått med at denne formen for robåtbruk, med ganske lite seil, og en liten påhengs i brønn, er 1. noe som kan bedrives under de fleste forhold - med unntak av meget hard vind, meget tett tåke, eller temperaturer under 0 gr 2. kan bedrives av alle og enhver - bare de har ullundertøy og godt regntøy ("Presenning på kroppen istedet for på båten!") Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.